۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳

80 درصد مبتلایان به کرونا درمان می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر ضرورت افزایش آموزش‌های عمومی تاکید کرد و گفت: 80 درصد مبتلایان به کویید19 به‌سادگی مداوا می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر ضرورت افزایش آموزش‌های عمومی تاکید کرد و گفت: 80 درصد مبتلایان به کویید19 به‌سادگی مداوا می‌شوند.
نوید دانایی کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیر عامل استان به آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس اشاره و با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به راحتی درمان می‌شوند اظهار کرد: براساس آمارها تنها 20 درصد از مبتلایان نیازمند بستری‌شدن در مراکز درمانی هستند و 80 درصد به‌سادگی قابلیت درمان دارند.
به گزارش ایسنا- این پزشک فوق‌تخصص با بیان اینکه تنها دو درصد از ابن افراد دچار مشکلات حاد و خصوصا مشکلات حاد تنفسی می‌شوند، به خطر ویروس کرونا برای سالمندان اشاره کرد و ادامه داد: تنها دو درصد مبتلایان به کرونا دچار مشکل می شوند که ۸۰ درصد آنها نیز بالای 80 سال سن دارند.
وی بر لزوم عزم ملی و استانی برای پیشگیری و مقابله با کویید 19 تأکید کرد و افزود: این‌که گمان کنیم کروناویروس به سمت ما نخواهد آمد، تصور نادرستی است بلکه باید تدبیر کرده و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس را فراگرفته و آموزش دهیم.
مدیران در خصوص ورود و خروج کارکنان سخت‌گیری نکنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بر ضرورت آمادگی برای مقابله با مخاطرات حوزه سلامت تاکید و خاطرنشان کرد: در همه حال باید آمادگی مقابله با انواع تهدیدات در حوزه سلامت را داشته و تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها را بیندیشیم .
وی بر لزوم کاستن از اجتماع افراد تاکید و با اشاره به لزوم سهل‌گرفتن بر ورود و خروج کارکنان دستگاه‌ها در چنین شرایطی از  مدیران  دستگاه‌های اجرایی خواست: به همکاران و کارکنانی که دچار علایم مشکلات تنفسی می‌شوند، سخت نگرفته و در نظر داشته باشند که آسیب حضور افراد بیمار به مراتب بیشتر از عدم حضور آن‌هاست.
قطع فرآیند انتقال ویروس از طریق کاهش اجتماعات انسانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم قطع فرآیند انتقال ویروس از طریق کاهش اجتماعات انسانی و گردهمایی‌ها و جلسات تاکید و تصریح کرد: مراقبت از خود و خانواده می‌تواند در کاهش شیوع این ویروس مناسب باشد و باید همگی تلاش کنیم که فرآیند انتقال ویروس را قطع کنیم.
وی اظهار کرد: باید به منظور کاهش میزان شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا نسبت به کاهش برگزاری جلسات بزرگ و یا کوتاه نمودن آن و همچنین رعایت نکات بهداشتی و نظافت شخصی اقدام نماییم.
وی با تاکید بر شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، گفت: این که این روزها همه فشار می آورند که به ماسک و مایع ضدعفونی نیاز دارند، لازم است اطلاع رسانی شود که به‌جز بیماران و افراد مسئول درمان، ضرورتی به استفاده از ماسک نیست .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روزهای پیش‌رو را روزهای سختی برای کشور خواند و افزود:  این روزها، روزهای حساسی برای کشور است و در چنین شرایطی باید همه کمک‌ کنند تا به یاری خداوند بتوانیم با کمک سربازان حوزه سلامت مشکلات را به تدریج کم کنیم.
کد مطلب: 124703
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *