۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵

افزایش مانده سپرده بانکی

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۲۷ درصدی مانده سپرده‌ها و ۲۲.۳ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان آبان ۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکایت دارد.
آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۲۷ درصدی مانده سپرده‌ها و ۲۲.۳ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان آبان ۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکایت دارد.
به گزارش ایلنا و به نقل پژوهشکده پولی و بانکی، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آبان ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۴۲۴۲.۵ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۳۵۶۹.۱ هزار میلیارد ریال (۲۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۳۵۶۹.۱ هزار میلیارد ریال (۱۷.۳ درصد) افزایش نشان می‌دهد.
بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳۰۷۰.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۴.۷ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۷۱۲۸.۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۳۱۱۸.۷ هزار میلیارد ریال (۲۲.۳ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۲۰۳۸.۴ هزار میلیارد ریال (۱۳.۵ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۰۴۰.۲ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۱.۳ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۸.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۹ و ۲.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۳.۲ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۶.۹ درصد است.
بانک مرکزی توضیح داده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.
کد مطلب: 124954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *