کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک آمار قابل تامل: جان باختن ۸۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کاشان

آیا مسوولان وزارت بهداشت پنهان کاری می کنند؟

20 اسفند 1398 ساعت 8:58

فرماندار ویژه کاشان از درگذشت ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد تا بار دیگر این پرسش جدی تر از همیشه مورد توجه قرار گیرد که آیا مسوولان وزارت بهداشت درباره آمار جان باختگان کرونا پنهان کاری می کنند؟


فرماندار ویژه کاشان از درگذشت ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد تا بار دیگر این پرسش جدی تر از همیشه مورد توجه قرار گیرد که آیا مسوولان وزارت بهداشت درباره آمار جان باختگان کرونا پنهان کاری می کنند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین فرماندار ویژه کاشان دوشنبه شب در برنامه زنده شبکه اصفهان گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند. آنگونه که خبرگزاری ایرنا گزارش داده، فرماندار کاشان گفته در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۶ نفر در منطقه درگیر این بیماری هستند که حدود نیمی از آنها از ابتدا تاکنون بهبود و ترخیص یافته‌ اما به علت شیوع بیماری، افراد دیگری جایگزین می‌شود. از یک‌هزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت بوده است و تاکنون ۱۵ نفر آنها فوت کردند.
آمار فوت ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در کاشان، در شرایطی اعلام شده که سخنگوی وزارت بهداشت، ظهر امروز (دوشنبه) مجموع جان باختگان این بیماری در کشور را ۲۳۷ مورد اعلام کرده است. اگر این دو آمار را کنار هم بگذاریم بدین معناست که بیش از یک سوم جان باختگان کرونا در کشور مربوط به کاشان هستند! اگر این آمار فرماندار کاشان درست باشد و یک سوم جان باختگان کرونا مربوط به کاشان باشند، پرسش اصلی این است که تعداد جان باختگان در استانهای تهران، قم، مازندران و گیلان چقدر است؟ اصلا آیا می توان پذیرفت که یک سوم جان باختگان کرونا در کشور مربوط به کاشان و دو سوم بقیه مربوط به کل کشور باشند؟! از دو حال خارج نیست. یا فرماندار کاشان، آمار دقیقی ارائه نداده، یا وزارت بهداشت تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام می کند. پیش از این هم نماینده ویژه وزارت بهداشت در گیلان، تعداد جان باختگان کرونا در این استان را دویست نفر اعلام کرده بود.
نکته دیگر، اختلاف فاحش در آمار ارائه‌شده توسط مقامات مختلف است. فرماندار ویژه کاشان، تعداد مبتلایان به این ویروس را در شهرستان کاشان و آران و بیدگل،  ۱۰۵۶ نفر اعلام کرده است. این در حالی است که طبق آمار وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان در کل استان اصفهان تا روز نوزده اسفند، ۶۰۱ نفر بوده است. این تناقض آماری چگونه قابل توجیه است؟ آیا آمار مبتلایان در یک شهرستان استان اصفهان بیش از کل این استان است؟! در این میان، قطعاً یکی از این آمارها می‌تواند درست باشد و نه هر دوی آن‌ها. نکته دیگر این است که در مدیریت بحران کرونا به شکل کنونی، حتی وحدت در اطلاع‌رسانی هم وجود ندارد و این مسأله مخرب است و به اعتماد عمومی لطمه می‌زند. 
 


کد مطلب: 125253

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/125253/آیا-مسوولان-وزارت-بهداشت-پنهان-کاری-می-کنند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir