۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۷

مردم به مسجد نروند

فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود تا اطلاع ثانوی در مساجد، هیئات و آرامستان ها حضور پیدا نکنند.
فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود تا اطلاع ثانوی در مساجد، هیئات و آرامستان ها حضور پیدا نکنند.
محمود مسلم زاده بعد از ظهر امروز (سه شنبه-۲۰ اسفند) در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا با بیان اینکه بیش از 10 جلسه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان برگزار شده است، اظهار کرد: طی این جلسات اقدامات و مصوبات خوبی داشته ایم و از ۳۵ روز پیش شهرستان خمینی شهر شرایط ویژه ای را در خصوص پیشگیری به خود گرفته است.
وی با بیان اینکه مردم باید در این شرایط آرامش خود را حفظ کنند، گفت: شهرستان خمینی شهر بعد از تهران پرتراکم ترین شهر کشور است و شرایط ویژه ای دارد. مردم آرامش خود را حفظ کنند و تحت تاثیر التهابات و شایعاتی که برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه منتشر می کنند قرار نگیرند.
به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی شهر،افزود: شبکه بهدشت و درمان، مجتمع بیمارستانی و اورژانس در مرحله مقابله و درمان ارائه خدمت می کنند، اما در قالب پیشگیری نیز چه در قالب دستگاهی و چه در قالب مشارکت های مردمی به اقدامات ویژه ای نیاز داریم.
مسلم زاده افزود: مردم موضوع را جدی بگیرند و به نظافت فردی و اجتماعی اهمیت دهند و غفلت نکنند و در آرامستان ها حاضر نشوند.
فرماندار شهرستان خمینی شهر با اعلام تعطیلی مساجد و امامزاده های شهرستان، گفت: دستور تعطیلی مساجد و امامزاده ها صادر شده است، اما برخی از مساجد را مطلع شدیم که هنوز نماز برگزار می کنند. از مردم، بزرگان و معتمدان هر محله در خواست می کنیم موضوع را جدی بگیرند و به صورت خودجوش وارد عمل شوند. بحث جدی است و نمی توانیم از کنار آن راحت بگذریم و مسئولیت صدماتی که به مردم و جامعه وارد می شود متوجه آن هیات امنا و ائمه جماعاتی است که هشدار ها را جدی نگرفته و مساجد را تعطیل نکرده اند.
مسلم زاده در مورد برگزاری مراسم عزادای و جشن در شهرستان نیز، گفت: دیده شده که هیئاتی هنوز برای برگزاری مراسم روضه، عزادای یا جشن به صورت محلی و سیار برنامه ریزی می کنند که برای آنها نیز دستور العمل صادر شده است. باید از برگزاری این مراسم ها خودداری کرده چرا که این اجتماعات خلاف قانون است و از مردم می خواهیم در این هیات ها حضور پیدا نکنند.
فرماندار شهرستان خمینی در مورد تصمیمات اتخاذ شده در خصوص بازار شهرستان، تصریح کرد: در خصوص بازار تصمیمات خوبی گرفته شده است. جمع آوری دست فروش ها و کسانی که به صورت سیار اقدام به عرضه کالا و محصولات می کنند به صورت جدی در دستور کار ستاد قرار گرفته است. اقدام مشترک شهرداری، بسیج و نیروی انتظامی در این زمینه همیاری و همکاری کسبه، بازاریان و  همه مردم را می طلبد تا بتوانیم بحث دستفروشان که خود عامل انتقال بیماری است را حل کنیم.
وی افزود: شهرداری های شهرهای شهرستان به صورت روزانه اقدام به ضدعفونی و گندزایی در ناوگان های حمل و نقل عمومی و معابر شهری می کنند.
مسلم زاده گفت: امیدواریم شاهد کاهش ویروس کرونا در شهرستان خمینی شهر باشیم و از کسانی که در شبکه های مجازی مسائل آموزشی را در خصوص پیشگیری منتشر می کنند سپاسگزاریم. البته با کسانی که مطالب کذب منتشر می کنند و تهمت می زنند از طریق دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.
کد مطلب: 125308
برچسب ها: مسجد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *