۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶

تشدید ناآرامی ها در کویت

همزمان با ادامه تنشهای فزاینده در کویت، نیروهای امنیتی این کشور با استفاده از گاز اشک آور و بمبهای دودزا تظاهرات هزاران نفر از معترضان را سرکوب کردند.

مهر: نیروهای امنیتی کویت از گاز اشک آور و بمبهای دودزا برای متفرق کردن تظاهرات مردم کویت استفاده کردند.
در این تظاهرات، هزاران نفر از مردم کویت شرکت کرده بودند که با خشونت شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند.
نیروهای امنیتی کویت از گاز اشک آور و بمبهای دودزا برای متفرق کردن تظاهرات همبستگی با مسلم البراک از مخالفان مطرح رژیم در نزدیک زندان مرکزی استفاده کردند.
مسلم البراک به اتهام توهین به امیر کویت به زندان افکنده شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از ۱۰ هزار نفر در تظاهرات همبستگی با مسلم البراک شرکت کرده بودند، آنها با در دست داشتن تصاویر البراک که در پشت میله های زندان قرار دارد، خواستار آزادی وی شدند.
پلیس از تظاهرات کنندگان خواست متفرق شوند و سپس به سوی آنها گاز اشک آور و بمبهای دود زا پرتاب کرد.
این در حالی است که مقامات کویتی با آشوبگر و اغتشاشگر خواندن تظاهرات کنندگان، اقدام نیروهای امنیتی در سرکوب آنها را توجیه کردند.
وزارت کشور کویت در بیانیه ای که خبرگزاری کویت منتشر کرد، آورده است نیروهای امنیتی، آشوبگران را پس از آنکه خیابانها را بستند و با سنگ و شیشه به پلیس حمله می کردند، متفرق کردند.
این بیانیه از دستگیری شماری از شرکت کنندگان در این تظاهرات و تحویل آنها به دستگاههای ذیربط خبر داده است.
وزارت کشور کویت هشدار داده است با هرگونه اعتراضی به شدت برخورد خواهد کرد.
رویترز نیز از تلاش نیروهای امنیتی برای حمله به منطقه ای خارج از شهر الکویت که قبیله مطیر که البراک به آنها تعلق دارد، خبر داد.
ناآرامی ها و اعتراضات در کویت در سایه تنشهای روزافزون پیش از انتخابات پارلمانی رخ داده است، انتخابات قرار است اول دسامبر برگزار شد که با تحریم آن از سوی مخالفان روبرو شده است.
البراک از سوی دستگاه قضایی کویت متهم به اهانت به امیر این کشور شده است و سه اتهام وارده به وی عبارتند از عیب جویی از امیر، خدشه وارد کردن به امارت و تعدی به اختیارات امیر .
در صورت اثبات این اتهامات، البراک حداکثر به پنج سال و حداقل به دو سال و چهار ماه زندان محکوم خواهد شد.

کد مطلب: 12538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *