۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷

افزایش حقوق ٥٠ درصدی فرهنگیان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق سال آینده فرهنگیان مشمول افزایش ٥٠درصدی حقوق خواهند شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق سال آینده فرهنگیان مشمول افزایش ٥٠درصدی حقوق خواهند شد.
 معصومه آقاپورعلیشاهی در مورد افزایش حقوق سال ٩٩ اظهار داشت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده ١٥ درصدی است در این میان فرهنگیان مشمول افزایش حقوق ٥٠ درصدی خواهند شد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به فارس، گفت: افراد شاغل که در سال ٩٨ یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کردند در سال آینده به میزان ٧٥٠ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و طبق بررسی‌ها پایه حقوق در سال آینده ٢میلیون ٨٠٠ هزار تومان است و افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی نخواهد بود.
نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از ایرادات افزایش حقوق سال ٩٩ بی‌توجهی به نرخ تورم موجود در جامعه بوده است، ما در پرداخت حقوق‌ها هر ساله با یک عقب ماندگی مواجه هستیم با توجه به آخرین اطلاعات مرکز آمار کشور تورم بهمن ماه ٣٧ درصد، تورم دی ماه ٣٦ درصد، تورم آذرماه ٤٠ درصد است، این تورم صعودی و افزایش چند درصدی اقلام مورد نیاز مردم باعث شده که آنها با مشکل مواجه شوند .
وی در ادامه تاکید کرد: در قانون ۱۵ درصدی افزایش حقوق علاوه بر بی‌توجهی به تورم حاکم بر جامعه به افزایش حداقل حقوق کارگران هم توجهی نشده است. سال ۹۸، حقوق قانون کار مبلغ یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان در نظر گرفته شد که با احتساب این پانزده درصد، حقوق قانون کار برای سال ۹۹ چیزی حدود یک میلیون و 744 هزار تومان  می‌شود.
آقاپور علیشاهی گفت: این رقم نشان می‌دهد که در محاسبه حقوق و دستمزد سال ۹۹ نیز نرخ تورم و معیارهای ۴۱ قانون کار در نظر گرفته نشده است. باید توجه کنیم نرخ تورم نزدیک به ۴۰ درصد است، اگر نرخ ۱۵ درصد برای افزایش حقوق و دستمزدها تصویب شود شکاف درآمد و هزینه نسبت به قبل بیشتر خواهد شد و حقوق قانون کار سال ۹۹ با این ارقام پاسخگوی نیاز این قشر ضعیف جامعه نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ادغام یارانه معیشتی و یارانه ماهیانه گفت: وجود ٦٠ میلیون دریافت کننده یارانه معیشتی وجود خارجی دارند، این افراد براساس شاخص‌هایی که دولت مشخص کرده مشمول یارانه معیشتی می‌شوند.
وی در ادامه به شاخص‌های یارانه معیشتی اشاره و تاکیدکرد: شاخص‌های متفاوتی بین دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی و یارانه‌های ماهیانه وجود دارند؛ معیارهایی از قبیل تعداد و ارزش خودروی اعضای خانوار، ارزش املاک خانوار تعداد سفرهای خارجی اعضای خانوار، شغل اعضای خانوار پزشکان، مدیران دولتی، وکلا، هیئت‌علمی، کارفرمای حقیقی یا حقوقی، صاحبان صرافی، اصناف، فعالان کسب‌وکار و … مجموعه از شاخص‌های دریافت کننده یارانه معیشتی هستند.
آقاپور علیشاهی خاطرنشان کرد: ادغام یارانه ماهیانه و یارانه معیشتی ظلم به گروه کم درآمد جامعه است؛ یارانه معیشتی نشات گرفته از یارانه بنزین بوده و ادغام آن در سال ۹۹ منتفی است.
کد مطلب: 125484
برچسب ها: حقوق فرهنگیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *