۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴

درخواست رفع ممنوعیت ساز از صدا و سیما

اعضای انجمن صنفی هنرمندان موسیقی طی انتشار نامه‌ای سرگشاده به علی عسگری، رئیس صداوسیما، درخواست‌ رفع نمایش ساز را خواستار شدند.
اعضای انجمن صنفی هنرمندان موسیقی طی انتشار نامه‌ای سرگشاده به علی عسگری، رئیس صداوسیما، درخواست‌ رفع نمایش ساز را خواستار شدند.
به گزارش ایلنا، اعضای انجمن صنفی هنرمندان موسیقی باتوجه به وضعیت بحرانی فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا خطاب به رییس صداوسیما نامه‌ای سرگشاده نوشته‌اند.
در نامه سرگشاده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی آمده است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر علی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با درود و احترام
شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا نگرانی شدید ملی و حتا جهانی را در پی‌داشته است. این در حالی است که دقت در اخبار و آمارهای سازمان‌های بهداشتی و درمانی کشور نشان از بی‌توجهی بخشی از مردم کشورمان به پیامدهای خطرناک بیماری کووید ۱۹ دارد. بدیهی است در چنین وضعیتی وظیفه‌ای خطیر برعهده تک‌تک شهروندان ایران است تا با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های موجود فکری، اجتماعی، فرهنگی، علمی و عملی خود برای روشنگری و‌ ایجاد حساسیت در خودمراقبتی و پیشگیری از گسترش این ویروس خطرناک، استفاده کنند.
انجمن صنفی هنرمندان موسیقی این برهه زمانی را فرصت مناسبی می‌داند تا ضمن طرح مجدد یکی از خواسته‌های به حق اهالی موسیقی، سازمان صداوسیما را به تصمیم‌گیری درست در جهت آگاهی‌رسانی و کمک به طی کردن این دوران سخت دعوت نماید. ما بر این باوریم که حجم عظیم انرژی و توان هنر و هنرمندان موسیقی با ایجاد امکان نمایش و پخش عمومی اجراها و برنامه‌های موسیقایی هنرمندان به‌نام گذشته و حال از سیمای جمهوری اسلامی می‌تواند در گذر از این روزهای دشوار عسرت و خانه‌نشینی و گسترش فرهنگ توجه به توصیه‌‌های بهداشتی تاثیری شایان توجه درپی داشته باشد.
پیشنهاد ما رفع ممنوعیت نمایش ساز از سیمای ملی است. حقی که سال‌هاست بی‌هیچ توجیه قانونی، شرعی و اخلاقی از اهالی موسیقی دریغ شده است. هنرمندانی که بهترین و تاثیرگذارترین نغمه‌ها و آواها را طی تاریخ ۴۰ ساله انقلاب و جنگ سرودند اما، از نمایش سازهایشان که با آن این سروده‌ها را نواختند، همچنان محروم مانده‌اند.
چنانچه می‌دانیم، موسیقی ایران هنرمندان بزرگی دارد که جایگاه و محبوبیت والایی در میان هموطنانمان دارند. امروز روز سرنوشت است و موسیقی و هنرمندان موسیقی ایران می‌توانند و باید در عبور جامعه از شرایط بحرانی نقش بسیار موثری داشته باشند تا با اجرای هنر خود به جامعه روحیه و توان بیشتری برای چیرگی بر چنین رخداد و شرایط سهمناکی ببخشند.
امیدواریم ریاست سازمان صداوسیما و کلیه مدیران آن امروز و در آستانه سال نو دست هنرمندان را بفشارند و با استفاده از این ظرفیت بزرگ، ضمن رعایت حقوق و شانیت هنر والای موسیقی و نمایش اجراهای آن در رسانه ملی با ایجاد اعتماد و همدلی بیشتر، جامعه‌ ایران را در برابر هر نوع ویروس مخربی واکسینه و بیمه نمایند.
کد مطلب: 125766
برچسب ها: صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *