۰
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۸
اولین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در سال ۹۹ برگزار شد

توصیه های دیرهنگام آقای رییس جمهور

نخستین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ امروز شنبه دوم فروردین در سعدآباد برگزار شد؛ جلسه ای که در آن دکتر حسن روحانی رییس جمهوری باز هم توصیه هایی مطرح کرد که البته دیرهنگام به نظر می رسد. 
توصیه های دیرهنگام آقای رییس جمهور
نخستین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ امروز شنبه دوم فروردین در سعدآباد برگزار شد؛ جلسه ای که در آن دکتر حسن روحانی رییس جمهوری باز هم توصیه هایی مطرح کرد که البته دیرهنگام به نظر می رسد. 
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسن روحانی که یک بار در اوایل اسفند ماه وعده داده بود از شنبه همه چیز روال عادی خواهد داشت و اتفاقا از همان شنبه، اوضاع کاملا غیرعادی شد، امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا باز هم تاکید کرد که "توطئه ضدانقلاب این است که کاری کند در ایران کار و فعالیت اقتصادی تعطیل شود که مدرکش را هم وزارت اطلاعات ارائه کرد، بنابراین ما نباید بگذاریم این هدف آنها محقق شود." شاید همین دیدگاه رییس جمهوری بوده که موجب شده از همان ابتدا، او و برخی دیگر از مسوولان با قرنطینه در کشور مخالفت کنند. آن هم در شرایطی که نه تنها ایتالیا، بلکه کشورهایی همچون اسپانیا و فرانسه هم با تلفاتی کمتر از ایران، قرنطینه سراسری اعلام کردند. گویا نگرانی از سوءاستفاده ضدانقلاب موجب شده آقای روحانی تمایلی به قرنطینه کشور یا شهرها، حتی در زمان تعطیلات نوروزی نداشته باشد.
از سوی دیگر برخی توصیه های آقای روحانی، بسیار دیرهنگام است. او همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی خواستار تعطیلی مراکز تجاری و پاساژها تا نیمه فروردین ماه شده بود! در حالیکه در شرایط عادی هم مراکز خرید، معمولا در نیمه نخست فروردین چندان فعال نیستند و بهتر آن بود تعطیلی مراکز خرید، در نیمه دوم اسفند اعلام شود، نه نیمه اول فروردین! توصیه به کاهش سفرهای نوروزی هم توصیه ای بدون ضمانت اجرایی است که هم رییس جمهور و هم برخی مسوولان دولتی بارها بیان کرده اند.
امروز هم آقای روحانی در نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، دو توصیه دیرهنگام به دو وزیر داشت. او گفت: "به وزارت صمت و بخش اقتصادی ابلاغ می‌کنم چگونه می توانیم به کسی که خرید اینترنتی انجام می‌دهد تخفیف دهیم چرا که این کار باعث می شود که تردد کمتر شود و آن کسی که درب مغازه برای خرید می‌رود  گران تر خرید کند." توصیه ای که شاید بهتر بود یک ماه زودتر اعلام میشد و نه در تعطیلات نوروزی! 
آقای روحانی توصیه دیگری هم داشت: "وزارت بهداشت و درمان برای مردم توضیح دهد که ماسک و دستکش را برای کجا و چه زمانی نیاز داریم؟ چرا که الان همه فکر می کنند که باید ماسک و دستکش داشته باشند. بنابراین کجا و چه موردی حتما ماسک و دستکش لازم است." از موعد این توصیه هم تقریبا یک ماه گذشته است و نه تنها دولت در تامین ماسک و دستکش برای مردم موفق نبوده، بلکه در بیان توصیه ها هم بسیار دیرهنگام عمل کرده  است.
شاید بتوان دلیل طرح دیرهنگام این توصیه های مفید را همان مقاومت اولیه آقای رییس جمهوری دانست که از ابتدای اسفند تلاش کرد همه چیز را عادی نشان دهد، اما مجموعه عملکرد مسوولان موجب شد ایران در رده سوم کشورهای دارای بالاترین تلفات حاصل از بیماری کرونا در جهان باشد.
کد مطلب: 125881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *