۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۴

رئیس جمهور معلق رومانی: قربانی شده‎ام

ترایان باسسكو رئیس جمهور معلق رومانی روز یكشنبه اعلام كرد كه اقدام حزب حاكم در بركناری وی در حقیقت اقدامی بوده است تا از طریق آن بتوانند از چند تن از نمایندگان فاسد این حزب در مقابل تحقیقات مربوط به فساد محافظت كنند
ایرنا نوشت:به گزارش خبرگزاری رویترز، ترایان باسسكو رئیس جمهور معلق رومانی روز یكشنبه اعلام كرد كه اقدام حزب حاكم در بركناری وی در حقیقت اقدامی بوده است تا از طریق آن بتوانند از چند تن از نمایندگان فاسد این حزب در مقابل تحقیقات مربوط به فساد محافظت كنند.

اظهارات باسسكو در حالی مطرح شده است كه سران اتحادیه اروپا به خاطر بركنار كردن وی به شدت ویكتور پونتا نخست وزیر این كشور را مورد انتقاد قرار داده اند.

سران اروپا، پونتا را متهم كرده اند كه در محافظت از قانون و مقررات و همچنین نهادهای دموكراتیك كوتاهی كرده است.

بر اساس این گزارش، پونتا و حزب اتحاد لیبرال سوسیال وی با برخورداری از رای موافق پارلمان در اوایل ماه جاری باسسكو را به مدت ۳۰ روز از مقامش معلق كردند.

قرار است كه یك رفراندوم ملی در تاریخ ۲۹ جولای در رومانی برگزار شود و در جریان آن در خصوص استیضاح رئیس جمهور بركنار شده تصمیم گیری شود.

باسسكو در ادامه اظهارات انتقاد آمیز خود افزود: 'تعلیق من در حقیقت اقدامی بود كه از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و برای حفاظت از كسانی كه در صحنه سیاست رومانی محكوم شناخته می شدند صورت گرفت.'

وی در ادامه تصریح كرد: 'در هنگام رای گیری برای تعلیق من ۱۹ نماینده در پارلمان حضور داشتند كه تحقیقات جنایی در مورد آنان در جریان بود و بهتر است بگوییم كه این افراد در آستانه زندانی شدن قرار داشتند.'

اظهارات انتقاد آمیز باسسكو در حالی مطرح شده است كه ویكتور پونتا نخست وزیر رومانی نیز وی را به جلوگیری از برنامه اصلاحات دولت و سواستفاده از موقعیتش متهم كرده است.

پونتا، باسسكو را متهم كرده است كه از قدرت و اختیارات خود به نفع خویشاوندان و نزدیكانش استفاده و در سیستم قضایی نیز دخالت كرده است.
کد مطلب: 126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *