۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۴
وزیر جهانگردی عراق:

مشکل امنیت زائران ایرانی بزودی برطرف می‌شود

وزیر جهانگردی عراق با اشاره به اینکه تامین امنیت زائران و ارائه خدمات مناسب به زائران ایرانی در دستور کار ما قرار دارد ، گفت: در تفاهم نامه ای راهکارهای تامین امنیت زائران بررسی می شود.
عبدالصاحب سمیعسم درنشست روز دوشنبه با رئیس سازمان حج و زیارت افزود:رابطه دولت ایران و عراق به بیش از صد سال می رسد و بی شک در این روابط اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد که ما سعی می کنیم در این مذاکرات این اختلافات را برطرف کنیم.

افزود: کشور ایران ظرفیت بسیار مناسبی از نظر درمانی برای زائران عراقی محسوب می شود به همین دلیل از مقامات ایران می خواهیم که تورهای درمانی زیارتی برای زائران عراقی برگزار کنند و به تبع آن نیز خدمات خوبی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: حضور ما در این نشست صرفا برای ارائه خدمات مناسب به زائران و همچنین تمهیداتی برای تامین امنیت آنان است که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

وی تاکید کرد: در تفاهم نامه سابق برخی نکات است که باید روشن شود به همین دلیل امروز این نکات مشخص و پس از بحث و بررسی اشکالات آنها برطرف می شود.

وزیر جهانگردی عراق در پاسخ به سئوالی مبنی بر تامین امنیت زائران ایرانی در عراق گفت: این موضوع برای ما بسیار حساس است و زائران ایرانی به دو دلیل در عراق مورد هدف تروریست ها قرار می گیرند یکی اینکه گردشگر هستند و دوم اینکه اعتقادات ویژه ای دارند به همین دلیل ما قصد داریم در تفاهم نامه مذکور موضوع امنیت را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سامرا با مشکل جدی در خصوص امنیت زائران مواجه هستیم افزود: تلاش های بسیار زیادی برای حل این مشکل انجام شده به طوری که ما حاضر نیستیم از بینی یک ایرانی هم خونی ریخته شود بنابراین از طرف ایرانی نیز می خواهیم در تامین امنیت زائران وارد عمل شود.

به گفته سمیعسم در حال حاضر موضوع امنیت برای ما در درجه اول قرار دارد و سپس روی سرمایه گذاری در این کشور اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که سال گذشته نیز شما عنوان کردید که مشکل عدم امنیت زائران را برطرف خواهید کرد اما طی سال گذشته تعداد تلفات زائران ایرانی بسیار زیاد بود گفت: به صراحت می گویم وزارت گردشگری سال گذشته اختیاری نداشت اما اکنون دارای اختیار کامل است به طوری که ما می توانیم با تفاهم نامه مذکور مشکلات را حل کنیم و همچنین کمیته هایی نیز برای تامین امنیت زوار در عراق تشکیل شده و هر چه زودتر نیز نشستی با نخست وزیر خواهیم داشت تا بتوانیم هر چه سریعتر مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم.

وزیر جهانگردی عراق در مورد کیفیت نامناسب هتل های عراق نیز گفت: در امر هتل داری میراث فرهنگی عراق نظارت دارد اما ما تلاش می کنیم که مشکلات را برطرف کنیم که البته طرف ایراین نیز ارزیاب خوبی در این خصوص است و در نهایت هدف ما این است که موضوع خدمت رسانی و ارائه خدمات به زائران به بهترین شکل صورت گیرد.
کد مطلب: 1260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *