۰
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷

احتمال سرریزشدن سد سفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به آبگیری ۹۷درصدی سدسفیدرود، احتمال سرریز شدن این سد وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به آبگیری ۹۷درصدی سدسفیدرود، احتمال سرریز شدن این سد وجود دارد.
بهگزارش ایسنا وحید خرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگیری بیش از ۹۷ درصد از ظرفیت سد سفیدرود گفت: ذخیره آب پشت مخزن سد سفیدرود در حال حاضر به حدود ۱۰۴۸میلیون متر مکعب رسیده است و احتمالا در روزهای آتی شاهد سرریز سد خواهیم بود.
وی افزود: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل، امروز به ۱۰۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است و  میزان ذخیره سال گذشته ۸۵۹ میلیون متر مکعب بود.
خرمی در خصوص میزان دبی ورودی و خروجی سد سفیدرود خاطرنشان کرد: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفیدرود ۲۵۱ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز ۲۳۴ متر مکعب بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفندماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به بارش های مطلوب، آبگیری ۹۷ درصدی حجم مخزن سد سفیدرود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز سد سفیدرود، شرایط برای سر ریز کنترل شده سد در روزهای آتی مهیا است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد: از کلیه شهروندان  در استان گیلان تقاضا می شود از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری کنند.
وی با اشاره با تامین آب شالیزارهای استان گیلان از آب این سد، اظهار کرد: آب زراعی ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.
خرمی گفت: حجم نرمال سد سفیدرود که بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده، حدود  ۱۰۸۰ میلیون مترمکعب برآورد می شود.
کد مطلب: 126155
برچسب ها: سد سفیدرود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *