۰
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۹
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران:

باید مداخله‌ای جدی درباره سفرها انجام شود

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران از اجرای مداخلات جدی تری برای مقابله با فاز دوم سفر های استانی از فردا خبر داد.
 
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران از اجرای مداخلات جدی تری برای مقابله با فاز دوم سفر های استانی از فردا خبر داد.
به گزارش ایسنا علیرضا زالی در این باره اظهار کرد: امروز جلسه ای در وزارت کشور برگزار شده که استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در آن حضور دارند تا بر روی نتیجه مصوبه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا که قرار است تصمیمات سخت گیرانه تری را اعمال کنند ، نظارت کنند. نتایج این جلسه امشب اعلام شده و به طور طبیعی برخی از این تصمیمات از فردا اعمال خواهد شد. 
وی با بیان اینکه بیماری کرونا بیماری است که با سرعت بالایی می تواند گسترش پیدا کند و سرایت پذیری بالایی دارد گفت: میزان ابتلای این بیماری می تواند به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند بنابراین نیازمند مداخلات جدی تر و فراتر است چرا که متاسفانه برخی از افراد به آن چیزی که در زمینه نصیحت و مسایل  اخلاقی بود پاسخ ندادند. 
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر اینکه باید اقدامات بازدارنده تر و مداخلات جدی تری اعمال شود گفت: فردی که تا به حال به دستورات بهداشتی عمل نکرده است نه تنها جان خود را به خطر انداخته، بلکه با تقویت چرخه بازچرخشی ویروس موجب شده است که جان سایر هموطنانش مورد تهدید قرار بگیرد. 
وی ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین نگرانی بحث این است که بازده دوم سفرهای استانی و سفر هایی که از تهران انجام می شود در بین تعطیلی اتفاق می افتد. بنابراین باید مداخله ای جدی درباره سفر ها انجام شود چرا که علیرغم اینکه معدل تردد ها کاهش پیدا کرده بود اما حداقل ها نیز می توانند آسیب رسان باشند.
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران افزود؛ بنابراین باید مداخله ای  جدی به هنگام و قاطع و کارآمد و حتی در صورت لزوم باید از جنبه های امری و بازدارنده صورت بگیرد که حداقل در فاز دوم تعطیلات سفر نداشته باشیم. به خصوص در شهر تهران که یکی از نقاط مهم این بیماری در بین استان های کشور است و به خاطر ویژگی های خاص جمعیتی و تراکم جمعیتی متفاوت است و میتواند کرونا را با چالش هایی رو به رو کند.
کد مطلب: 126164
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *