۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

سقوط قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۴۰ دلار کاهش یافت و به ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسید که پایین رقم طی دو ماه گذشته است.
فارس: قیمت جهانی طلا با ادامه روند نزولی خود در پایان معاملات روز گذشته به ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسید که پایین رقم طی دو ماه گذشته است.
قیمت هر اونس طلا در روز گذشته ۴۰ دلار کاهش یافته است که به عقیده کارشناسان افزایش ارزش دلار و انتشار گزارش مربوط به اشتغال آمریکا علت افت قیمت طلا در این روز بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.
بر اساس گزارش رویترز ارزش دلار در برابر یورو طی روز گذشته بیش از یک سنت افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱.۲۸۳۵ دلار معامله شد.
وزارت کار آمریکا نیز اعلام کرد در ماه اکتبر ۱۷۱ هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده است که این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی کارشناسان بوده است. در عین حال نرخ بیکاری این کشور از ۷.۸ درصد در ماه گذشته به ۷.۹ درصد افزایش یافت که افزایش تعداد متقاضیان کار علت آن اعلام شده است.
افزایش عرضه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز علت دیگر افت شدید قیمت طلا طی روز گذشته اعلام شده است.
قیمت جهانی طلا در معاملات جمعه وارد کانال ۱۶۰۰ دلاری شده است و انتظار می رود با ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو و آمریکا روند نزولی قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده همچنان ادامه پیدا کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه برگزار می شود و برخی کارشناسان نتیجه این انتخابات را نیز در قیمت طلا موثر می دانند.
تشدید بحران بیکاری در آمریکا می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشته باشد.
قیمت جهانی نفت نیز در روز جمعه به شدت کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۲.۲۳ دلار کاهش به ۸۴.۸۶ دلار رسیده است. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش ۲.۴۹ دلار به ۱۰۵.۶۸ دلار رسیده است.
کد مطلب: 12622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *