۰
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۳

وقتی دوتار، همدم خانه‌نشینان می‌شود

یکی از پیشکسوتان موسیقی محلی کاشمر گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا موجب شده بسیاری از شهروندان در خانه بمانند به تبع من نیز در ایام تعطیلات نوروز با دوتارم بیشتر انس گرفته‌ام و با آن روزهایم را سپری کردم.
 یکی از پیشکسوتان موسیقی محلی کاشمر گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا موجب شده بسیاری از شهروندان در خانه بمانند به تبع من نیز در ایام تعطیلات نوروز با دوتارم بیشتر انس گرفته‌ام و با آن روزهایم را سپری کردم.
حسن عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برای آمورش این هنر ارزشمند به جوانان، آموزشگاه موسیقی فولکلور را در منطقه راه‎اندازی کردم اما به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه تعطیل شده است.
وی ادامه داد: فرزندانم نیز نوازنده هستند، پنج فرزندم که ازدواج کرده‌اند و یک فرزند دیگر نیز که در خانه دارم همه در حوزه موسیقی دستی بر ساز دارند، قبل از این اتفاقات در ایام هفته دور هم جمع می‌شدیم و ساز می‌زدیم و آواز می‌خواندیم اما در روزهای نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا این جمع شدن امکان نداشت و برای دل خودم و همسرم دوتار می‎زدم و می‎خواندم.
این پیشکسوت موسیقی محلی مطرح کرد: با توجه به خانه‌نشینی مردم، با یکی از هنرمندان سعی کردیم در فضای مجازی آهنگ‌های قدیمی و چهاربیتی خوانی را که در منطقه مرسوم است، پخش کنیم تا شهروندان بهره کافی ببرند.
وی همچنین افزود: با توجه به اینکه هنوز هم این خانه‌نشینی ادامه دارد، در طول روز زمانی برای تماشای فیلم می‌گذارم و به دیدن سریال‌های تلویزیون اختصاص می‌دهم و امیدوارم هرچه زودتر همانند گذشته خانواده‌ها بتوانند بدون نگرانی و استرس دور هم جمع شوند.
عابدینی بیان کرد: اگرچه همه ساله این روزها خانواده‌ها به طبیعت می‌رفتند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همه از این فرصت محروم هستیم اما فرصت خوبی مهیا شده تا وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم.
وی گفت: در این روزها تلاش کرده‎ام که آثار موسیقی را برای شهروندان در فضای مجازی منتشر کنم، فکر می‌کنم این اقدام در این روزها خود نوعی خدمت باشد.
 این پیشکسوت موسیقی محلی کاشمر  یادآور شد: در حال حاضر بیش از 100 نفر هنرمند موسیقی محلی در کاشمر از جمله نوازندگان دوتار، دایره، خواننده، نی، دهل، کمانچه و... فعال هستند.
او صحبت‌های خود را با این ابیات به پایان برد:
« الهی تا جهان باشد، به دولت در جهان باشی/ الهی از بلیات دو عالم در امان باشی
الهی درد بد هرگز نبینی کامران باشی/ الهی روز محشر همدم پیغمبران باشی»
کد مطلب: 126508
برچسب ها: موسیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *