۰
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

آتش‌سوزی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

مقامات اوکراین اعلام کردند که یک جنگل در نزدیکی نیروگاه چرنوبیل که زمانی بزرگ ترین فاجعه هسته‌ای جهان در آن رخ داده، دچار حریق شده است.
مقامات اوکراین اعلام کردند که یک جنگل در نزدیکی نیروگاه چرنوبیل که زمانی بزرگ ترین فاجعه هسته‌ای جهان در آن رخ داده، دچار حریق شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه دویچه وله، روز شنبه یک جنگل در محدوده ممنوعه در اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل واقع در شمال اوکراین دچار آتش سوزی شد که در پی آن نیروهای آتش نشانی، شامل  90 آتش نشان، دو هواپیما و یک هلیکوپتر برای مهار حریق به سرعت به منطقه اعزام شدند.
در سال 1986 راکتور شماره چهار نیروگاه چرنوبیل منفجر شد که در نتیجه آن مقادیر زیادی از مواد رادیواکتیو در اطراف نیروگاه منتشر شد. پس از وقوع این حادثه که به عنوان بزرگ ترین فاجعه هسته ای جهان شناخته می شود، صدها هزار نفر در نزدیکی نیروگاه مجبور به ترک خانه های خود شدند اما این تاسیسات پس از گذشت 10 سال از وقوع حادثه و در پی فشارهای بین المللی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به طور کامل متروکه شد.
وجود تشعشعات رادیواکتیو به شعاع دو هزار و 600 کیلومتر مربع در اطراف نیروگاه چرنوبیل سبب شده است تا اطفای حریق در این جنگل ها با مشکلاتی مواجه شود. با این حال، مقامات اوکراینی تاکید کردند که هیچ خطری مراکز جمعیت را تهدید نمی کند.
 به گزارش دویچه وله، اگرچه وقوع آتش سوزی در مناطق ممنوعه (در اطراف نیروگاه چرنوبیل) یک اتفاق معمول به شمار می آید اما هنوز مشخص نیست که دلیل این حریق ارتباط مستقیمی با ماهیت رادیواکتیوی جنگل داشته باشد. این جنگل ها نیز از سال 1986 تاکنون خالی بوده اند.
پیش از این در سال 2018 جنگل های شمالی اوکراین در منطقه ممنوعه اطراف نیروگاه چرنوبیل دچار حریق شده بودند.
کد مطلب: 126745
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *