۰
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲

اعلام مصوبات جدید آموزشی دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این‌که در ترم جدید امکان حذف درس وجود دارد ولی حذف ترم نخواهیم داشت، گفت: دانشجویانی که مایل به حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی نیم سال جاری باشند، باید دلایل آنها در کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این‌که در ترم جدید امکان حذف درس وجود دارد ولی حذف ترم نخواهیم داشت، گفت: دانشجویانی که مایل به حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی نیم سال جاری باشند، باید دلایل آنها در کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.
دکتر حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این‌ مطلب به آخرین تصمیمات دانشگاه تهران در خصوص آموزش دانشجویان در نیم سال جاری تحصیلی اشاره کرد و گفت: پیرو مذاکراتی که شورای صنفی دانشجویان با دانشگاه انجام داد، ما تصمیم جدیدی در خصوص وضعیت آموزش دانشجویان اعمال نکردیم فقط تصمیمات قبلی دانشگاه در این جلسات برای دانشجویان شفاف‌سازی شده است.
وی در ادامه با تاکید بر این‌که به هیچ عنوان در نیم سال جاری تحصیلی حذف ترم نداریم، اظهار کرد: حذف ترم معمولا به دو شکل انجام می‌گیرد که دانشجویان باید دلایل خود را برای حذف ترم به دانشگاه اعلام کنند که طبق آیین‌نامه آموزشی دانشگاه تهران دانشجویان می‌توانند با احتساب سنوات اقدام به حذف ترم کنند، اما حذف ترم بدون احتساب سنوات باید در صورت وجود مشکل یا موارد خاص صورت بگیرد. آنچه که دانشجویان می‌خواهند این است که ما در نیم سال جاری حذف ترم بدون احتساب سنوات داشته باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد: حذف ترم بدون احتساب سنوات در نیم سال جاری صرفا برای دانشجویانی که مشکل خاص دارند و مشکل آنها به تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه برسد، انجام می‌گیرد. مثال بیماری، تصادف، از دست دادن اطرافیان و برخی موارد این چنینی از جمله می‌تواند در کمیسیون مورد قبول واقع شود اما آنچه که مهم است باید مستندات قوی از سوی دانشجو برای حذف ترم ارائه شود.  
دکتر حسینی از تمدید فرصت دفاع پایان‌نامه دانشجویان تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: همه دانشجویان اعم از دانشجویان نیم سال ششم کارشناسی ارشد که قرار بود تا پایان تیرماه دفاع خود را انجام دهند فرصت دفاع برای آنها تا پایان شهریورماه تمدید شد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین از مجاز بودن حذف واحد برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در نیمسال جاری خبر داد و گفت: براساس این تصمیم تعداد واحدهای دانشجویان می‌توانند از حداقل‌های موجود نیز کمتر باشد مثلا حداقل تعداد واحدها برای دانشجویان 14 واحد در نظر گرفته شده است که با تصمیم جدید این واحدها می‌تواند به 12 کاهش یابد.
وی تاکید کرد: البته هنوز در خصوص تعداد واحدهای مجاز حذف شده از سوی دانشجویان تصمیمی گرفته نشده است که متعاقبا این تصمیم از طریق معاونت آموزشی اعلام می‌شود.
دکتر حسینی همچنین از امکان انتقال برخی واحدهای درسی ترم جاری به ترم آینده خبر داد و گفت:‌ ما از گذشته در دانشگاه تهران دروس معرفی به استاد را داشتیم که براساس آیین‌نامه دانشجویان می‌توانستند یک درس را در ترم بعدی به اتمام برسانند اما جزو واحدهای دروس ترم بعد محسوب نمی‌شد، اما براساس تصمیم جدید دانشجویان کارشناسی می‌تواند بنا به تشخیص استاد برخی دروس عملی و نظری خود را به عنوان دروس ناتمام به ترم بعد موکول کند، اما این باید به تشخیص استاد باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص تصمیم دانشگاه تهران برای حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه از اول اردیبهشت‌ماه نیز اظهار کرد: تصمیم دانشگاه در خصوص دانشجویان دکتری این است که دانشجویانی که بخواهند رساله خود را به اتمام برساند می‌توانند بنا به تشخیص استاد و در صورت ضرورت در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند. البته دانشجویان رشته‌های فنی، کشاورزی و دامپزشکی که بیشتر به کار آزمایشگاهی نیاز دارند به حضور فیزیکی آنها بنا به تشخیص استاد در دانشگاه لازم است.
وی خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان برای حضور فیزیکی در دانشگاه باید گواهی سلامت داشته باشند تا مشکلی از نظر بیماری نداشته باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان در خصوص اعلام تصمیم برای حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها از اول اردیبهشت‌ماه جاری نیز اظهار کرد: ما در این خصوص تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم اما ما حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه از اول اردیبهشت‌ماه را توصیه نمی‌کنیم، چرا که هنوز به ثبات لازم در خصوص بیماری نرسیده‌ایم و بازگشایی دانشگاه‌ها از تاریخ اعلام شده زود است.
کد مطلب: 126814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *