کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگران بسیجی شیفت ایثار تعیین کردند

18 فروردين 1399 ساعت 14:01

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج گفت: کارگران بسیجی کارخانه‌ها برای کمک به چرخه تولید کشور و نیز کمک به مقابله با ویروس کرونا در پایان ساعت کاری خود شیفت ایثار تعیین کردند.


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج گفت: کارگران بسیجی کارخانه‌ها برای کمک به چرخه تولید کشور و نیز کمک به مقابله با ویروس کرونا در پایان ساعت کاری خود شیفت ایثار تعیین کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی  درباره فعالیت‌های بسیج در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: امروز وقتی به کلمه «بسیج» می‌رسیم، خاطراتی از حضور بسیجیان در دفاع مقدس، مناطق زلزله زده و سیل‌زده، مبارزه با فلج اطفال و... در ذهن‌ها تداعی می‌شود؛ زیرا در تمام این عرصه‌ها بسیج با عزت و اقتدار برای اجرای فرمان امام و رهبر عزیز، به صحنه آمده و نقش‌آفرینی کرده‌اند.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۴۵ هزار بسیجی از آغاز بحران کرونا در کشور برای کمک به مقابله با بحران ناشی از آن با یک رویکرد کاملاً مشخص در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که یک راهبرد کاملاً دقیق و علمی و مورد تأیید است، به مجموعه وزارت بهداشت کمک می‌کنند.
سردار غلامی با اشاره به اینکه اگر این مجموعه بسیجیان نبودند، شاید امکان انجام یک کار بزرگ به این شکل نبود، ادامه داد: برخی از مناطق هم که دسترسی به اینترنت یا حتی برقراری ارتباط تلفنی وجود ندارد، بسیجیان به نزد افراد ساکن در چنین مناطقی می‌روند و فرم‌های مربوط به غربالگری را حضوراً پر کرده و سپس این اطلاعات را در سامانه تعیین شده وارد می‌کنند؛ در واقع حضور بسیجیان در کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا از اتفاقات بزرگ و منحصر به فردی است که در دنیا نظیر ندارد.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امروز دشمن (ویروس کرونا) به نقاط مختلف کشورمان نفوذ کرده و در کوچه و محله‌ها حضور دارد؛ به همین خاطر برای مقابله با این دشمن باید زمینه انتشار آن را قطع کرده و نقطه به نقطه پاکسازی کنیم.
وی تصریح کرد: این اقدام ارزشی و انقلابی مردم برای خدمت‌رسانی در هیچ جای دنیا وجود ندارد. نحوه حضور جوانان، گروه‌های جهادی و خیّرین برای مقابله با ویروس کرونا و آن جلوه‌های ایثار که در بیمارستان‌ها رقم خورده و آن عشق ویژه‌ای که به این خدمت جهادگران سلامت در جای جای کشور ابراز می‌شود، ویژگی‌ است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد؛ زیرا رفتاری که کشور‌های اروپایی در بیمارستان‌ها با بیماران کرونایی می‌کنند، قابل قیاس با رفتاری که مدافعان سلامت در کشورمان انجام می‌دهند، نیست.
سردار غلامی در ادامه به توزیع کمک‌های معیشتی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: تقریباً تا روز شنبه بیش از ۶۶۰ هزار بسته حمایتی با کمک مردم و خیّرین و به دست جوانان بسیجی و بچه‌های جهادی تهیه شده و با شناختی که از خانواده‌های نیازمند کسب کرده‌اند، این بسته‌های حمایتی را بین آن‌ها توزیع کردند.
وی همچنین بیان کرد: کمک به گندزدایی محلات، برقراری شیفت ایثار در کارخانه‌ها، کمک به خرید مایحتاج سالمندان ساکن در محلات، انجام غربالگری در ورودی و خروجی شهر‌ها و مشارکت در ساخت و تهیه وسایل بهداشتی مانند ماسک، گان و محلول‌های ضدعفونی، ازجمله اقدامات بسیج در طرح ملی مقابله با ویروس کرونا است؛ البته علاوه بر این، از دوشنبه ۱۸ فروردین نیز خواهران بسیجی در سراسر کشور در مراکز اهدای خون حاضر می‌شوند تا با اهدای خون، کمکی به بیماران کرده باشند.


کد مطلب: 126823

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/126823/کارگران-بسیجی-شیفت-ایثار-تعیین-کردند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir