۰
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۴

انتشار رمان «قرنطینه» پس از ۱۵ سال

۱۵ سال پیش ناشری یک رمان را با موضوع شیوع بیماری‌ مرگباری که دنیا را درمی‌نوردد رد کرد. حالا چاپ این رمان بار دیگر ثابت کرد، واقعیت می‌تواند از تخیل هم عجیب‌تر باشد.
۱۵ سال پیش ناشری یک رمان را با موضوع شیوع بیماری‌ مرگباری که دنیا را درمی‌نوردد رد کرد. حالا چاپ این رمان بار دیگر ثابت کرد، واقعیت می‌تواند از تخیل هم عجیب‌تر باشد.

پیتر می، رمان «قرنطینه» را در سال ۲۰۰۵ نوشت و لندن را مرکز شیوع یک اپیدمی جهانی دانست، اما ناشران داستان‌ او را به دلیل غیرواقعی بودن بیش از حد رد کردند.

آقای می به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «در آن زمان محققان پیش‌بینی کرده بودند که آنفلوآنزای مرغی اپیدمی جهانی خواهد بود. خیلی ترسناک بود. خب من هم رفتم درباره‌اش جستجو کردم و این فکر به ذهنم رسید که چه می‌شد اگر شهری مثل لندن کاملاً قرنطینه شود؟»

آقای می پس از رد شدن داستانش، طرح را به کلی رها کرد تا این که یکی از طرفدارانش در توییتر با او تماس گرفت و به او پیشنهاد داد که مطلبی پیرامون عصر ویروس کروونا بنویسد و او را به یاد فایل داستانش انداخت.

او می‌گوید: «یک دقیقه به آن فکر کردم، و بعد یادم آمد که قبلاً  چنین کاری کرده‌ام. ویراستارم نزدیک بود از تعجب سکته کند. یک‌شبه کل کتاب را خواند و صبح فردای‌ آن گفت، «درخشان است. باید همین الان منتشرش کنیم. واقعا از این‌همه شباهتی که میان بحران اخیر و کار خودم می‌بینم، جا خورده‌ام.»

«قرنطینه»، رمان دلهره‌آوری است که روز پنجشنبه به بازار می‌آید. داستان این رمان در مقطع فرضی یک «قرنطینه سراسری ناشی از شیوع جهانی ویروس در لندن» رخ می‌دهد. کودکی کشته شده و توطئه‌ای هولناک در جریان است.

پیتر می می‌گوید: «وقتی دوباره آن را خواندم، از آن‌همه دقت در پیش‌بینی، مو بر تنم راست شد. جزئیات زندگی روزمره، شرایط قرنطینه و ممنوعیت ترک منزل، این همه دقت، ترسناک است.»

رمان قرنطینه را انتشارات کرکس بوکز منتشر کرده و قرار است در ۳۰ آوریل منتشر شود. (ایندینپدنت)
کد مطلب: 126851
برچسب ها: رمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *