۰
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۲

واکنش مدیر بارسلونا به پخش اذان باصدای یراحی

مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا به شیوه‌ای خاص از پخش اذان در مساجد اسپانیا استقبال کرد.
واکنش مدیر بارسلونا به پخش اذان باصدای یراحی
مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا به شیوه‌ای خاص از پخش اذان در مساجد اسپانیا استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اریک آبیدال، مدیر باشگاه بارسلونا با انتشار یک استوری و سپس پستی در صفحه اینستاگرام خود به موضوع پخش اذان در اسپانیا واکنش نشان داده است.
در حالی که جهان درگیر ویروس کروناست، اسپانیا بعد از آمریکا با 146 هزار و 690 نفر در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار دارد. در 5 قرن اخیر پخش اذان در این کشور ممنوع شده بود اما حالا برخی از مسلمانان این کشور در شرایط قرنطینه به هنگام اذان در پشت بام‌ خانه خود اذان می‌گویند. این روند ادامه یافت و در نهایت برای نخستین بار بعد از 500 سال صدای اذان از گلدسته‌های مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا پخش شد.
اریک آبیدال بازیکن مسلمان و سابق بارسلونا در واکنش به پخش اذان در این کشور پس از چند قرن، صدای یکی از هنرمندان ایرانی را در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است و نوشت:500 سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر.
این اتفاق درحالی رخ داده است که شهردار بارسلون تاکید کرده بود که تا شهردار است صدای اذان مسلمانان در این ایالت به هیچ وجه پخش نخواهد شد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا در حال حاضر حدود یک میلیون و 700 هزار نفر نفر مسلمان در کشور اسپانیا ساکن هستند که سه الی چهار درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. بخش عظیمی از این مسلمانان مهاجرانی از مراکش و سایر کشورهای آفریقایی هستند. موج جدید مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش شمار و مسلمانان شده‌است. پس از اخراج مسلمانان از اسپانیا در سال 1492، برای مدت های فراوان در این کشور مسلمانی وجود نداشت. در اواخر قرن نوزدهم و پس از ورود اسپانیایی ها به شمال غرب آفریقا به‌ شماری از ساکنان مسلمان مراکش و صحرای غربی تابعیت اسپانیایی اعطا شد.
کد مطلب: 126986
برچسب ها: مهدی یراحی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *