۰
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹

بازگشایی کارخانه‌های مرسدس بنز

دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز آلمان به تازگی اعلام کرده که قصد دارد از تاریخ ۲۰ آوریل سال جاری میلادی خط تولید و فعالیت برخی از کارخانه های خود در آلمان را از سر بگیرد.
دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز آلمان به تازگی اعلام کرده که قصد دارد از تاریخ ۲۰ آوریل سال جاری میلادی خط تولید و فعالیت برخی از کارخانه های خود در آلمان را از سر بگیرد.
به گزارش ایسنا، دایملر به به عنوان شرکت مادر مرسدس بنز در آلمان، به تازگی از بازگشایی و از سرگیری خط تولید و فعالیت کارخانه های خود در آلمان از تاریخ ۲۰ آوریل سال ۲۰۲۰ خبر داده است.
کارخانه های این شرکت آلمانی که همچون بسیاری دیگر از خودروسازان در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا تعطیل و متوقف شده بود، حالا به نظر می رسد که باری دیگر از اواخر ماه جاری میلادی به چرخه تولید و اقتصاد این کشور صنعتی اروپایی خواهند پیوست و کار و فعالیت خود را بعد از چندین هفته تعطیلی آغاز خواهد کرد.
طبق بیانیه این شرکت از تاریخ ۲۰ آوریل برخی از خطوط تولید کارخانه های مشخصی از گروه خودروسازی دایملر آغاز به کار خواهند کرد.  
از جمله این کارخانه های مشخص شده می توان به برخی از کارخانه های تولید موتور، تولید خودروهای مرسدس بنز در شهرهای Bremen و Sindelfingen آلمان و همچنین کارخانه‌های تولید ون، اتوبوس و کامیون های بنز اشاره کرد.
البته این شرکت ضمن اشاره به لزوم حفظ سلامت و بهداشت کارکنان و پرسنل خود تاکید کرده است که ساعت های کاری آنها را حداقل تا ۳۰ آوریل به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.
آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت ETAuto نشان می دهد که میزان فروش جهانی گروه خودروسازی دایملر آلمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است. همچنین این آمارها از کاهش ۲۰ درصدی میزان فروش خودرو های مرسدس بنز در بازار چین و کاهش ۱۶ درصدی در بازار اروپا نیز حکایت دارد.
پیشتر نیز گزارش هایی از سوی یاهو فایننس و برخی دیگر از رسانه ها منتشر شده بود که نشان دهنده بلاتکلیفی و سرگردانی خودروسازان بزرگ جهان در بازگشایی کارخانه های خود در زمان اوج بحران کرونا بود. طبق این اخبار، بسیاری از شرکتهای خودروسازی بزرگ جهان همچون فورد، فیات کرایسلر، تویوتاموتورز و هوندا موتورز اعلام کرده بودند که قصد دارند به منظور جلوگیری از زیان دهی بیشتر ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا که به تعطیلی و توقف خطوط تولید کارخانه‌های آنها منجر شد، اواسط ماه آوریل سال جاری میلادی کارخانه های خود را بازگشایی کنند. اما به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، اوج گرفتن بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس خطرناک و مرگبار که تاکنون منجر به تعطیلی همه اماکن مختلف و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان شده است، بازگشایی مجدد کارخانه های خودروسازی را در هاله ای از ابهام برده و بزرگترین شرکتهای فعال در این صنعت را در بلاتکلیفی و سرگردانی غرق کرده است؛ چراکه آنها از سویی با بحران های مالی شدید و خطر ورشکستگی و کمبود نقدینگی مواجه شده اند و از طرفی دیگر نیز از سوی دولت و نهادهای بهداشت و درمان کشورهای خود تحت فشار زیادی قرار دارند و مسئولیت اجتماعی آنها نیز جلوی فعالیت و ازسرگیری تولیدشان را گرفته است.
کد مطلب: 127013
برچسب ها: مرسدس‌بنز کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *