۱
۰
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۷
مسعود رضایی:

کشور را تعطیل نکنیم، سالها گرفتار کرونا میمانیم

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری کرونا باید بودجه های عمرانی، فرهنگی، عقیدتی جهت کنترل این بیماری باشد، بیان کرد: در شرایط فعلی نیاز است تا تمام افراد اهداف و برنامه هایشان را تنها به موضوع مبارزه و کنترل بیماری کرونا در کشور معطوف کنند.
کشور را تعطیل نکنیم، سالها گرفتار کرونا میمانیم
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری کرونا باید بودجه های عمرانی، فرهنگی، عقیدتی جهت کنترل این بیماری باشد، بیان کرد: در شرایط فعلی نیاز است تا تمام افراد اهداف و برنامه هایشان را تنها به موضوع مبارزه و کنترل بیماری کرونا در کشور معطوف کنند.
مسعود رضایی در گفت و گو با ایلنا افزود: رئیس دولت تصمیماتی را درباره مسائل مختلف و اتفاقات پیرامون کرونا ویروس اتخاذ می کند اما دستوراتی که در پشت پرده سیاست به وی ابلاغ می شود باعث می شود که رئیس جمهور به ناچار به اقداماتی مانند عقب نشینی یا تغییر در گفتار رو بیاورد.
نماینده شیراز با بیان اینکه زمانی که کرونا را به عنوان یک جنگ در کشور تلقی می کنیم باید یک سری مسائل و قوانین عادی را کنار بگذاریم افزود: در چنین وضعیتی تصمیمات باید بر مبنای اضطرار، قاطعیت و یکپارچگی توسط افراد و دولتمردان اتخاذ شود.
کلاف کار از دست دولت خارج شده
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه معتقدم که در موضوع کنترل بیماری کرونا کلاف کار از دست دولت خارج شده است گفت: در حال حاضر عدم تمرکز در مدیریت کشور باعث ایجاد پراکندگی در تصمیم گیری مسئولان شده  که این مهم سبب می شود  مدیریت اجرایی نتواند تصمیمات قاطع در موضوع مهم کرونا اتخاذ کند.
رضایی بیان کرد: اگر تصمیم به مبارزه جدی با بیماری کرونا داریم بی شک باید به نکات و دستورات کارشناسان امر توجه کرده تا  هر کسی به خود اجازه ندهد فرمان و دستوراتی خلاف آن صادر کند.
رضایی با بیان اینکه تا زمانی که واکسن و داروی کرونا کشف نشود نیاز است تا اقدامات بر پایه و اساس پیشگیری و مراقبت انجام شود ادامه داد: جدا سازی بیماران از افراد سالم از نخستین اقدامات در بحث پیشگیری است.
وی با بیان اینکه خریدن زمان یکی از موضوعات مهم در پیشگیری کرونا به شمار می رود ادامه داد: افزایش زمان و کنترل در درمان باعث می شود که بتوانیم اتفاقات مهمی در این بخش ایجاد کنیم.
ضرورت تعطیلی کل کشور به مدت دو ماه
وی با اشاره به اینکه تعطیلی یک الی دو ماه در کل کشور به مراتب می‌تواند از ابتلای صعودی افراد به کرونا جلوگیری کند بیان کرد: تامین بخشی از نیازهای افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند بی شک می‌تواند روند ابتلای افراد را کاهش دهد.
رضایی با اشاره به اینکه برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نباید هیچ ابایی در تعطیل کردن کشور به مدت دو الی سه ماه داشته باشیم افزود: اگر این اتفاقات رخ دهد بی شک به جای دو الی سه ماه باید سالها گرفتار کنترل این بیماری باشیم.
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه سلامت جامعه بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد ادامه داد: اگرچه کشور با مشکلات و چالش های اقتصادی مواجه است اما نباید فراموش کرد که مشکل اقتصادی کشور از سال های گذشته ایجاد شده  و اگر کرونا هم نبود چندان بهبودی در وضعیت اقتصادی شاهد نبودیم.
عضو فراکسیون امید بیان کرد: در حال حاضر سر دادن شعار‌هایی مانند بیماری کرونا اقتصاد را نابود کرده است به بهانه نادیده گرفتن سلامت مردم باعث می شود که سلامتی مردم و جامعه در خطر بیفتد و در نهایت این به عنوان یک ضرر و آسیب هیچوقت جبران نمی شود.
تمام بودجه های جانبی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه بدون تعارف بودجه های جانبی زیادی در کشور هزینه می‌شود تصریح کرد: اگر خواستار نجات کشور و رهایی از بیماری کرونا هستیم برای مقابله با کرونا نیاز است تمام این بودجه‌ها به بخش‌های بهداشتی و وزارت بهداشت تعلق بگیرد.
مجلس شعاری شده است
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم معتقد است در حال حاضر تمام کارهای مجلس شعاری شده و افرادی که شعارهای زیبا سر می دهند روزهای عادی در جلسات قوه مقننه شرکت نمی کردند.
نماینده شیراز با بیان اینکه بسیاری از افراد شعارهایی مانند جانمان با جان مردم یکی هست اما در زمان عمل و تصمیم گیری در مجلس حضور نداشتند ادامه داد: بعضی از شعارهای نمایندگان بر اساس عوام فریبی است.
کاری از مجلس برای کنترل کرونا بر نمی آید
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در حال حاضر کاری از مجلس برای کنترل بیماری کرونا بر نمی آید ادامه داد: اگرچه مجلس در روزهای نخست شیوع این بیماری می توانست اقدامات موثرث انجام دهد اما به دلیل فعالیت های ناقص خیلی نتوانست تاثیری در روند کنترل کرونا داشته باشند.
رضایی با اشاره به اینکه مجلس در تصمیم گیری موضوع کرونا آن چنان که باید و شاید قدرت نداشت افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در مقطع  تغییر و انتقال مجلس دهم به یازدهم هستیم و حدود 200 نماینده فعلی در مجلس بعدی حضور ندارند بنابراین این نمایندگان دیگر به دلیل نامعلوم بودن آینده چندان  انگیزه و اراده‌ای برای انجام کارها ندارند.
وی با اشاره به اینکه مجلس دهم توانایی انجام کار برای کنترل بیماری کووید 19 ندارد ادامه داد: اگر اختیارات به مجلس واگذار می شد نمایندگان می توانستند با تصویب قانون های مهم دستگاه های اجرایی را ملزم به انجام ار کنند که متاسفانه این اقدام در عمل رخ نمی دهد.
 
کد مطلب: 127063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


mohammad
Canada
٢ ماه تعطيلى بايد کل کشور را از پايين تا بالا تعطيل کرد که ظاهرا عملى نیست. در غير اين صورت بهتر است که مردم به زندگى گذشته برگردند منتهى با رعاىت بهداشت بيشتر. تعطيلى کسب و کار به اين صورت جسته و گريخته دردى را علاج نمى کند جز اينکه فقر و گرسنگى بيشترى عارض جامعه اى شود که اقتصاد بيمار و شکننده اى دارد. دولت اگر بتواند (که در آن شک وجود دارد) دستگاه هاى تست پرتابل را به وفور در اختيار عموم قرار دهد تا با تست و اطمينان خاطر در جامعه حضور يابند، کمی بهتر می شود.