۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۴

تبادل آتش گسترده مرزی میان هند و پاکستان

به دنبال کشته شدن پنج سرباز ارتش هند در رویارویی با شبه‌نظامیان در نزدیکی "خط کنترل"، هند و پاکستان پنج روز است که درگیر تبادل آتش گسترده مرزی شده‌اند.
به دنبال کشته شدن پنج سرباز ارتش هند در رویارویی با شبه‌نظامیان در نزدیکی "خط کنترل"، هند و پاکستان پنج روز است که درگیر تبادل آتش گسترده مرزی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری‌ها و خصومت‌ها میان نیروهای هندی و پاکستانی در "خط کنترل"، مرز دو فاکتویی که کشمیر را به دو بخش تقسیم می‌کند، مجددا شروع شده است.
شاخه مطبوعاتی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نیروهای هندی را به استفاده از آتشبار و خمپاره‌های سنگین در مرز و هدف گرفتن عمدی غیرنظامیان متهم کرد.
در این بیانیه آمده است: نیروهای هندی طی ۲۴ ساعت گذشته با استفاده از آتشبار و خمپاره‌های سنگین در بخش‌های "شاردا"، "دادنیال" و "شاهکوت" در امتداد خط کنترل و هدف گرفتن عمدی غیرنظامیان مرتکب نقض بی‌پروای آتش‌بس شده‌اند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای هندی به صورت کورکورانه دست به شلیک تسلیحات سنگین زده و چهار غیرنظامی از جمله یک دختر ۱۵ ساله را زخمی کردند. نیروهای ارتش پاکستان با کالیبرهای تطبیق داده شده به طور مؤثر به این حملات پاسخ دادند و پایگاه‌های ارتش هند را که ابتدا تیراندازی کرده بودند، هدف گرفتند.
ارتش هند جمعه ویدئویی منتشر کرد و در آن مدعی شد که در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی پاکستان دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده و سکوهای پرتاب و انبار مهمات "تروریست‌ها" در کشمیر تحت کنترل پاکستان را نابود کرده است.
سخنگوی دفاعی هند گفت: هند در واکنش به نقض بی‌پروای آتش‌بس توسز پاکستان در بخش "کران" منطقه "کوپوارا"با دقت مناطق مسلح، سکوهای پرتاب و انبار مهمات تروریست‌ها را هدف گرفته است. براساس گزارشات هند، در این اقدام خسارت سنگینی به شبه‌نظامیان در کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شده است.  
پاکستان مدعی است که هند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون مرتکب ۷۰۸ نقض آتش‌بس شده است، به طوری که در جریان این نقض‌ها دو غیرنظامی کشته و ۴۲ تن زخمی شده‌اند. این در حالی است که هند مدعی است پاکستان از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱۱۰۰ بار آتش‌بس را نقض کرده است.
کد مطلب: 127129
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *