۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۹

توضیحات آتش نشانی درباره ضدعفونی تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از به کارگیری روزانه بیش از ۳۰هزار محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی سطح شهر خبر داد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از به کارگیری روزانه بیش از ۳۰هزار محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی سطح شهر خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران امروز( ۲۳ فروردین ماه) چهلمین روز انجام عملیات ضدعفونی شهر را پشت سر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه این سازمان از روز ۱۳ اسفندماه سال ۹۸ عملیات ضدعفونی پایتخت را آغاز کرده است، گفت: آتش‌نشانی تهران از تمام توانی که می‌توانست برای ضدعفونی پایتخت اختصاص دهد به طوری استفاده کرد که از امدادرسانی در حوادث نیز بازنماند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به استفاده از دستگاه‌های مه پاش (فوگر)، دستگاه‌های گندزدایی محیط و تغییر کاربری و ارتقای برخی از دستگاه های موجود در این عملیات‌ها اشاره و اظهارکرد: پس از مدت زمان کوتاهی با ترکیب چند دستگاه مختلف، دستگاه جدید پاشنده صنعتی ابداع شد که با ارتفاع پاشش حدود ۶ متری، توان پاشش کالیبره شده ۱۰۶ لیتر بر دقیقه محلول ضدعفونی را دارد.
ملکی در ادامه درپاسخ به این پرسش که سازمان آتش‌نشانی از چه موادی برای ضدعفونی سطح شهر استفاده می‌کند، گفت: این سازمان تا کنون از آب ژاول، گاهی هم آب اکسیژنه، مایع ویروبک s۵۰  برای دستگاه‌های فوگر و... برای ضدعفونی سطوح شهر استفاده کرده است. این مواد به میزان لازم با آب ترکیب شده است تا به شهروندان و محیط زیست آسیبی نرساند.
به گفته وی مواد مخصوص دستگاه‌های فوگر به‌صورت آماده به سازمان آتش‌نشانی تحویل داده می‌شود و بیشتر موادی که از داخل خودروها استفاده می شود محلول آب ژاول است.
وی با بیان اینکه خودروهایی که آتش‌نشانی تهران به کارمی‌گیرد حداقل روزانه دو بار گالن خود را پر می‌کنند، گفت: از هفت خودرو ضدعفونی کننده این سازمان، مخزن شش خودرو ۲۰۰۰ لیتر و یک خودرو ۸۰۰۰ لیتر گنجایش دارد. در مجموع به‌صورت روزانه از بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول برای ضدعفونی سطح شهر استفاده می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در پایان تاکیدکرد: این محلول ضدعفونی از حدود دو هفته اخیر، که تعداد خودروها به هفت دستگاه رسیده است، به این مقدار افزایش یافته است. بخشی از این مواد از سوی خود سازمان و بخشی توسط سازمان‌های دیگر تامین می‌شود.
کد مطلب: 127157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *