۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی:

فاصله گذاری هوشمند شکست می خورد

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نسبت به تبعات ناگوار افزایش آمار کرونا در کشور به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نسبت به تبعات ناگوار افزایش آمار کرونا در کشور به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آقازاده مسرور، با اشاره به اینکه از ۲۳ فروردین روش فاصله گذاری هوشمند و پایان محدودیت‌های مربوط به روش فاصله گذاری اجتماعی اعلام و به اجرا در آمده است، گفت: به اعتقاد بنده روش فاصله گذاری هوشمند به ترتیبی که مشاهده می‌کنیم، در کنترل اپیدمی کرونا محکوم به شکست بوده و هنوز آمار مرگ و میر و شمار مبتلایان نگران کننده است.
وی با اشاره به زحمات جامعه پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان کشور و تدابیر حکومتی، افزود: در نیمه اول فروردین شاهد کاهش آمار مراجعات، تعداد بیماران بستری و نیز کاهش آمار مرگ و میر نسبت به اسفند ۹۸ بودیم اما با این سیاست جدید، بیشترین احتمال بازگشت به قبل و افزایش آمارها و یا پیک جدید در شیوع بیماری کووید ۱۹ را در آینده نزدیک خواهیم داشت.
آقازاده تاکید کرد: بازهم مجبور خواهیم شد به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه بازگشته ولی ترس عمومی بر آن است که دیر شده و زمان را از دست داده باشیم.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در دوگانه «معیشت» و «سلامت»، نباید دولت و کلیت جمهوری اسلامی ایران به نحوی بخواهد مسئله معیشت را حل کند که امر مهم سلامت جداً به خطر بیافتد.
آقازاده با تاکید بر اینکه خطر جدی و حتمی است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم از تمام منابع کشور برای تأمین دهک‌های پایین درآمدی جامعه مانند بازنشستگان کشوری و لشگری، مستمری بگیران بهزیستی، کارگران روزمزد و دستفروشان، کارکنان قراردادی و کارگران با حقوق‌های نازل و…، در حد امکان برای ادامه حیات استفاده شود و به طور مشخص بخش‌هایی از اقتصاد ملی که از دادن مالیات هم معاف هستند و بالغ بر ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند مانند نهادها و مؤسسات مالی و اقتصادی خارج از کنترل دولت، هزینه معیشت مردم یاد شده را تأمین کنند تا سلامت و موجودیت کشور به خطر نیافتد.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه مردم همه گونه فداکاری در شرایط اپیدمی کرونا داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به استثنا اقلیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی، اکثریت مردم سطح فرهنگی بالا و ریشه‌های عمیق و قوی تمدن خویش را به نمایش گذاشتند. اینک نوبت دولت است که از سیاست آزمون و خطا دست برداشته و با قاطعیت به عرایض صاحبان فرآیند سلامت مردم توجه ویژه نماید.
کد مطلب: 127171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *