۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹

اسکناس ها را نجوشانید!

بانک مرکزی تایلند از روش های غیراصولی ضدعفونی کردن اسکناس انتقاد کرد.
بانک مرکزی تایلند از روش های غیراصولی ضدعفونی کردن اسکناس انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، بانک مرکزی تایلند با صدور اطلاعیه ای از شهروندان این کشور خواست تا برای کمک به کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا در این کشور، اسکناس ها را پیش از خرج کردن ضدعفونی کنند. با این حال روش های شستشوی عجیب اسکناس توسط برخی از شهروندان این کشور باعث شده است تا بانک مرکزی با انتقاد از این دست رفتارها، خواهان ضدعفونی اصولی اسکناس شود.
این بانک از مردم خواسته است تا به جای کارهایی نظیر جوشاندن یا شستن اسکناس ها با پودر لباس شویی، آن ها را با استفاده از الکل و یا خیساندن آن ها در محلول آب و صابون و سپس خشک کردن آن ها در برابر نور خورشید ضدعفونی کنند.
تایلند با وجود حجم نسبتا بالای گردشگران ورودی، وضعیت بهتری در مقایسه با کشورهای جنوب شرق آسیا دارد به گونه ای که شمار مبتلایان در این کشور به ۲۵۵۱ نفر و شمار قربانیان نیز ۳۸ نفر اعلام شده است.
بانک مرکزی تایلند به مردم پیشنهاد داده است تا حد امکان از روش های پرداخت دیجیتالی در تراکنش های مالی روزمره خود استفاده کنند و استفاده از اسکناس و سکه را کاهش دهند.
تقاضای بانک مرکزی تایلند از مردم برای ضدعفونی کردن اسکناس در شرایطی مطرح می شود که برخی از بانک های مرکزی در جهان از جمله بانک های مرکزی چین و آمریکا، به دلیل نگرانی از آسیب دیدن اسکناس ها، خود کار ضدعفونی کردن اسکناس ها را بر عهده گرفته اند.  
بنابر اعلام بانک مرکزی چین، اسکناس‌ها در کنار ساختمان های عمومی، آسانسورها و وسایل نقلیه جزو اصلی‌ترین راه های انتقال ویروس کرونا هستند و به دلیل گستردگی تماس مردم با آن‌ها، باید پاکیزه بمانند.
طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی چین، همه بانک‌ها باید پیش از تحویل وجه نقد به مشتریان آن‌ها را ضد عفونی کرده و دست کم یک هفته قبل از تحویل به مشتریان خود با استفاده از حرارت و اشعه ماورا بنفش، ویروس‌های آن را از بین ببرند. هم‌چنین اسکناس‌های بسیار آلوده باید سوزانده و نابود شوند.
کد مطلب: 127185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *