۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

کانادا: تحلیل اطلاعات جعبه سیاه به تعویق بیفتد

کانادا به ایران اعلام کرد که روند بارگزاری و تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی برای مدتی نامحدود به تعویق بیافتد.
کانادا به ایران اعلام کرد که روند بارگزاری و تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی برای مدتی نامحدود به تعویق بیافتد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی.بی.سی، کانادا طی این هفته به ایران اعلام کرد که پیش‌برد روند بارگزاری و تحلیل[اطلاعات] جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که چند ماه پیش در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و در پی آن ۱۷۶ تن از هم‌وطنان و شهروندان دیگر کشورها جان خود را از دست دادند،به مدت نامحدود به تعویق بیافتد.
این شبکه خبری به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرده است که نمایندگانی از هشت کشور دعوت شده بودند تا به آزمایشگاهی در اروپا بروند تا روند بارگزاری اطلاعات را آغاز کنند، اما این کشورها درخواست کردند که این امر به خاطر بیماری همه‌گیر[ویروس کرونای جدید] به تعویق بیافتد. در حال حاضر، برنامه‌ریزی سفر برای برخی کشورها به دلیل کووید-۱۹[ویروس کرونای جدید] غیرممکن است.
یک مقام کانادایی نیز تایید کرد که ایران قاطعانه پاسخ داده است که سفر کردن در حال حاضر غیر ممکن است و احتمالا در فرصت دیگری انجام می‌شود.
کتی فاکس، رئیس هیئت امنیت حمل‌ونقل کانادا گفت که کشورها می‌خواهند نمایندگان خودشان شخصا در بارگزاری اطلاعات حضور داشته باشند.
او در یک بیانیه اظهار کرد:همینطور، بارگزاری و تحلیل جعبه‌های سیاه باید تازمانی که شرایط به اندازه کافی برای سفری امن فراهم باشد، به تعویق بیافتد. فعلا پیش‌بینی این که چه زمانی اتفاق می‌افتد امکان‌پذیر نیست.
کد مطلب: 127198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *