۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۲

چین کرونا را دیماه به آمریکا اطلاع داده بود

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز همدردی با آمریکا اعلام کرد که در اوایل ژانویه (دی ماه) رسما به آمریکایی‌ها درباره ویروس کرونا اطلاع رسانی شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز همدردی با آمریکا اعلام کرد که در اوایل ژانویه (دی ماه) رسما به آمریکایی‌ها درباره ویروس کرونا اطلاع رسانی شد.
 «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در حساب توئیتری خود نوشت: «کووید-۱۹ ویروس ناشناخته‌ای برای نوع بشر است. چین اولین کشوری که آن را گزارش داد و علنی و با شفافیت کامل و مسئولانه به آن پاسخ داد و در عرض دو ماه آن را کنترل کرد».
به گزارش فارس، وی در ادامه افزود که «به آمریکا به طور رسمی در اوایل ژانویه اطلاع رسانی شد. متخصصان آمریکایی اواخر ژانویه در چین بودند و در ۲۵ ژانویه در ووهان توجیه شدند. آمریکا دوم فوریه مرزهای خود با چین را بست اما متاسفانه دوماه بعد آمریکا موارد ابتلا و فوتی داشت.»
وی در توئیت دیگر گفت: «چین با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت و مساحتی به وسعت ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع به این اپیدمی دچار شد. آمریکا قوی بمان».
طی چند ماه گذشته اتهامات مقامات آمریکایی علیه چین درباره شیوع ویروس کرونا با پاسخ و خشم چین مواجه شده است.
دولت آمریکا به دلیل تعلل در پاسخ به ویروس کرونا و عدم اجرای تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری تحت فشار و انتقادات زیادی قرار گرفته است.
روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد که مشاوران کاخ سفید در ماه ژانویه درباره احتمال شیوع این ویروس در این کشور و ضرر و زیانهای جانی و اقتصادی به ترامپ هشدار داده بودند اما رئیس جمهور آمریکا هیچکدام از آنها را جدی نگرفته است.
کد مطلب: 127203
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *