۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۶

نظامیان کانادایی از عراق تخلیه می‌شوند

نیروهای کانادایی پیرو اقدامات دیگر کشورها، اغلب پرسنل نظامی خودشان را از عراق خارج کرده‌اند.
نیروهای کانادایی پیرو اقدامات دیگر کشورها، اغلب پرسنل نظامی خودشان را از عراق خارج کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، انتظار می‌رود این نیروها شنبه به کانادا بازگردند و به مدت ۱۴ روز در «رویال میلیتری کالج» در «کینگستون» قرنطینه شوند.
ماموریت آموزشی ائتلاف در عراق از اوایل ژانویه به حالت تعلیق درآمده بود و اکنون سربازان عراقی به دلیل شیوع کروناویروس تمامی آموزش‌ها را متوقف کرده‌اند.
روزنامه گاردین به نقل از منابع نظامی گزارش داد، کانادا ۱۰ روز پیش موضوع خروج از ماموریت عراق را مورد بررسی قرار داد و این زمانی بود که دیگر کشورها بابت شیوع کووید-۱۹ نیروهایشان را از این کشور واقع در خاورمیانه خارج می‌کردند.
نیروهای کانادایی اکنون این خبر را تایید کرده‌اند.
نیروهای مسلح کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع کووید-۱۹ موجب شده است تا نیروهای امنیتی عراق تمام فعالیت‌های آموزشی را متوقف کنند و همین امر منجر به توقف عملیات ائتلاف جهانی مقابله با داعش و ماموریت ناتو در عراق شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجا که میزان ماندگاری این بحران نامشخص است، کانادا تصمیم گرفته است تا پرسنل و تجهیزات خود را از عراق جابجا کند و حدود ۴۰۰ پرسنل خود را دوباره به کانادا بازگرداند. بدین ترتیب کمتر از ۱۰۰ پرسنل کانادایی در قالب ائتلاف در عراق باقی می‌مانند.
کد مطلب: 127220
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *