۰
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۱

حمایت پمپئو از سنگ‌اندازی آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید از عدم اعطای وام ۵ میلیون دلاری صندوق بین‌المللی پول به ایران حمایت کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید از عدم اعطای وام ۵ میلیون دلاری صندوق بین‌المللی پول به ایران حمایت کرد.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با WIBC در خصوص اعطای وام ۵ میلیون دلاری به ایران مدعی شد: ما کمک‌های بشردوستانه‌مان را به مردم ایران پیشنهاد دادیم اما قرار نیست برای نظام پول ارسال کنیم.
پمپئو همچنین در اظهاراتی بی‌اساس با با بیان اینکه ارسال پول به ایران راهی درست برای کمک به مردم ایران نیست، ادعا کرد: متاسفانه دولت ایران تلاش‌هایمان را رد کرده است. آن‌ها خود میلیاردها دلار پول دارند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان، ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد و گفت: اینطور نیست که ایران توانایی یا منابع مالی لازم برای مقابله با این مشکل را نداشته باشد. {اگر این وام به ایران پرداخت می‌شد} از این وام برای تامین مالی جنگ‌های نیابتی این کشور در سراسر جهان خصوصا در عراق - که جان مردم و سربازهای آمریکایی را در خطر می‌انداخت - استفاده می‌شد.
به گزارش ایسنا، آمریکا که اقدام غیر اخلاقی‌اش در تحریم تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته تلاش می‌کند از زبان وزیر خارجه اش از این فشار ها بکاهد.
همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز در گزارشی با اشاره به اینکه "ایران و آمریکا این روزها با یک دشمن مشابه مقابله می‌کنند" آورده بود: واشنگتن که در سال 2018 به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم ها علیه این کشور را بازگرداند، ادعا می‌کند که باوجود این تحریم‌ها، کمک‌ها به تهران ارسال می شود اما سازمان‌های بشردوستانه تاکید دارند که تحریم‌های آمریکا حتی تجارت مجاز با ایران در امور بشر دوستانه را نیز مختل کرده است.
آسوشیتدپرس در ادامه افزود: آمریکا می گوید که  کالاهای بشردوستانه، شامل تجهیزات پزشکی همچنان از تحریم‌ها مستثنی هستند و مانعی برای ارسال آنها به ایران وجود دارد اما دیده‌بان حقوق بشر به تازگی در یک گزارش اعلام کرد که قوانین آمریکا بر دسترسی ایران به تجهیزات مهم از قبیل دستگاه تنفس مصنوعی، سی تی اسکن و تجهیزات ضد عفونی کننده اثر گذاشته است، چراکه شرکت‌های خارجی هنوز به دلیل تحریم های آمریکا حتی برای تجارت کالاهای مجاز با ایران هراس دارند.
کد مطلب: 127368
برچسب ها: مایک پمپئو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *