۰
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳

انتقاد سازمان ملل از تصمیم ترامپ

دبیرکل سازمان ملل متحد با حمایت از اقدامات سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ گفت اکنون زمان همبستگی بین‌المللی برای متوقف کردن این ویروس و شکستن پیامدهای آن است.
دبیرکل سازمان ملل متحد با حمایت از اقدامات سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ گفت اکنون زمان همبستگی بین‌المللی برای متوقف کردن این ویروس و شکستن پیامدهای آن است.
به گزارش ایرنا آنتونیو گوترش شامگاه سه شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود همان‌گونه که پیش از این گفتم کووید-۱۹ یکی از مشکلات خطرناک است که جهان در طول حیات خود با آن مواجه بوده‌ است.
وی ادامه داد: این بالاتر از همه بحران‌های بشری با پیامدهای شدید سلامتی و اقتصادی- اجتماعی است. سازمان جهانی بهداشت با هزاران کارکنانش، در خط مقدم هستند و از دولت‌های عضو و جوامع آنها به خصوص اقشار آسیب‌پذیر آن، با راهنمایی، آموزش و ارسال تجهیزات پزشکی حمایت می‌کنند.
دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: به باور من، سازمان جهانی بهداشت باید حمایت شود همانگونه که برای تلاش‌های جهانی در پیروزی بر جنگ علیه کووید-۱۹ بسیار حیاتی است.
گوترش تصریح کرد: این ویروس در طول زندگی ما بی‌سابقه است و نیاز به پاسخ بی‌سابقه‌ای دارد. بدیهی است در چنین شرایطی ممکن است که همین حقایق، قرائت‌های متفاوتی توسط نهادهای مختلف داشته باشند.
وی با بیان اینکه پس از فائق آمدن بر این ویروس باید به عقب بازگردیم و چرایی گسترش و ویرانی‌های این بیماری در سراسر جهان را به طور کامل دریابیم، افزود: همچنین باید چگونگی واکنش همه افراد درگیر در برابر این بحران سنجیده شود. دروس آموخته شده برای برطرف کردن موثر چالش‌های مشابه ضروری است، زیرا ممکن است در آینده ایجاد شوند.
دبیرکل سازمان ملل متحد اما اکنون را زمان آن ندانست و گفت: همانگونکه اکنون زمان آن نیست، زمان کاهش منابع عملیات‌های سازمان جهانی بهداشت یا هر سازمان انسان‌دوستانه دیگر در مبارزه علیه این ویروس نیست.
گوترش خاطرنشان کرد: همانگونه که پیش از این گفتم، اکنون زمان اتحاد و همکاری و همبستگی جوامع بین‌المللی در متوقف کردن این ویروس و پیامدهای ویرانگر آن است.
کد مطلب: 127386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *