۰
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱

قیمت‌ها تغییری نکرد

جلسه روز ۲۶ فروردین وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در رابطه با سیاست‌گذاری برای تعیین قیمت زنجیره فولاد از سنگ آهن تا فولاد در نهایت بدون تغییری در قیمتها به پایان رسید.
جلسه روز ۲۶ فروردین وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در رابطه با سیاست‌گذاری برای تعیین قیمت زنجیره فولاد از سنگ آهن تا فولاد در نهایت بدون تغییری در قیمتها به پایان رسید.
در این رابطه محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این جلسه تولیدکنندگان فولادی و مصرف کنندگان گندله کنسانتره، تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه حضور داشتند، اظهار کرد: در رابطه با سیاست‌گذاری برای آنکه آنها در چه جهتی و با چه هدفی حرکت کنند، موضوعاتی مطرح شد و درباره بازار مصرفی برای محصولات فولادی و اینکه مصرف کننده بتواند محصول مورد نیاز را به قیمت مناسب و نه گرانتر از بازار داخل تهیه کند نیز مذاکراتی صورت گرفت.
وی افزود: قرار بر این شد که بعد از ارائه راهکارها، جمع بندی لازم برای سیاستگذاری قیمت زنجیره از سنگ تا فولاد تعریف شود. طبق روال گذشته قیمت شمش خوزستان، مبنای قیمتی خواهد بود و به احتمال زیاد هفته آینده جلسه ای متشکل از انجمن سنگ آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و معاونت معدنی وزارت صمت و خانه معدن ایران برگزار و تصمیم گیری شود. ضمن اینکه در این جلسه در رابطه با اینکه باید به ذوب آهن اصفهان با نگاه تولید ملی نگریسته شود نیز مطالبی مطرح شد تا مشکلات تامین مواد اولیه این شرکت نیز مورد بررسی و حمایت قرار گیرد.
عضو شورای عالی معادن این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرده و در رابطه با تصمیات گرفته شده برای  زنجیره فولاد، گفت: در سالهای قبل که بحث تغییر قیمت در این زنجیره مطرح می‌شد، شرایط متفاوت بود اما به دلیل رکودی که اکنون به دلیل شیوع کروناویروس ایجاد شده است، دیگر این موضوع قابل طرح نیست. در حال حاضر با توجه به رکود در ساخت‌وساز و متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌ها، باید قیمت‌گذاری برای زنجیره از سنگ تا فولاد را به گونه‌ای پیش ببریم که نقدینگی موجود در کشور به سمت این صنعت روانه شود و سرمایه سرگردان در کشور نداشته باشیم‌.
کد مطلب: 127409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *