۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

پرداخت کمک‌معیشت به جانبازان

نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شناسایی تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: این عزیزان به زودی از حمایت‌های لازم در قالب کمک معیشت به صورت ماهانه برخوردار خواهند شد.
نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شناسایی تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: این عزیزان به زودی از حمایت‌های لازم در قالب کمک معیشت به صورت ماهانه برخوردار خواهند شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران بدون درآمد هستند و یا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. برخی از این عزیزان با توجه به مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی موجود در کشور دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به این مسئله نسبت به شناسایی این ایثارگران عزیز اقدام شده و به زودی کمک معیشت ماهانه دریافت خواهند کرد.
معاون رییس‌جمهور همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایثارگران گرامی مانند همیشه نقش مهمی در پیشبرد و تحقق این شعار دارند و قطعاً تلاش‌های آنان در بخش‌های تولیدی کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت حمایت بنیاد از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در جهت ایجاد اشتغال گفت: بنیاد در سال‌های گذشته همواره فعالیت‌های زیادی را در خصوص ایجاد اشتغال برای ایثارگران انجام داده است و این تلاش باید در سال جدید نیز ادامه یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه اشتغال ایثارگران عمدتاً از دو مسیر استخدام این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و اشتغال‌زایی از طریق ارائه تسهیلات انجام شده است، ادامه داد: در حوزه استخدام در دستگاه‌های دولتی همواره کوشیده‌ایم از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ایثارگران به صورت کامل تحقق پیدا کند. با این حال باید توجه داشته باشیم که در سال‌های اخیر میزان استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار کاهش یافته و این موضوع محدودیت‌های بیشتری را برای ایجاد اشتغال در پی داشته است.
معاون رییس جمهور با اشاره به تعداد مشاغل ایجادشده برای ایثارگران گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده که از این میزان ۹ هزار مورد مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی و بقیه مربوط به استخدام‌های انجام‌شده بوده است. به این ترتیب تعداد مشاغل ایجادشده برای ایثارگران در طول دوران دولت تدبیر و امید ۱۳۳ هزار مورد بوده که حدود ۷۷ هزار مورد از این مشاغل مربوط به استخدام‌ها و بقیه مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی هستند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در خصوص خدمات ارائه‌شده به جامعه ایثارگری در حوزه مسکن گفت: علی‌رغم تورم چشمگیر در حوزه مسکن، با تلاش‌های انجام‌شده بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در سال گذشته با معرفی بنیاد به شبکه بانکی از تسهیلات بانکی مسکن با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان استفاده کردند. از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به تسهیلات خرید مسکن بوده و مابقی در قالب تسهیلات ساخت مورد بهره‌برداری ایثارگران واجد شرایط قرار گرفته است. همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته و توافقات به‌عمل‌آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و با توجه به امکانات موجود در هر استان در سال ۱۳۹۸ واگذاری زمین و پرداخت وجه ریالی ما به ازای زمین جمعاً برای بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از ایثارگران انجام شده است.
کد مطلب: 127506
برچسب ها: جانبازان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *