۰
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۳
استاندار تهران:

۹۶درصد مردم تهران غربالگری شده اند

استاندار تهران با اشاره به وضعیت غربالگری در استان تهران گفت: ۹۶ درصد مردم در استان غربالگری سلامت شده اند.
استاندار تهران با اشاره به وضعیت غربالگری در استان تهران گفت: ۹۶ درصد مردم در استان غربالگری سلامت شده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت غربالگری در استان تهران اظهار داشت: غربالگری سلامت در شهرستان‌های استان تهران به بالای ۹۶ درصد و در تهران به حدود ۷۰ درصد رسیده است که این امر با همکاری فرمانداران در شهرستان‌های استان تهران محقق شده است.
وی ادامه داد: در این غربالگری بیمارانی که دارای ریسک بالا یا دارای علائم کرونا بودند، شناسایی و به پزشک معرفی شدند و در غربالگری مرحله دوم بعد از تست مثبت افراد، کسانی که در تماس مستقیم با فرد بیمار بودند، غربالگری می‌شوند.
استاندار تهران سپس تأکید کرد: در تهران نگرانی عمده که به قوت خود باقی می‌باشد در مورد حمل و نقل عمومی است، در مورد اصناف شرایط امیدوارکننده‌ای فراهم شد، وزارت‌صنعت، معدن و تجارت پای کار بوده و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شده و در مرحله دوم جهت ثبت‌نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت نیز استان تهران جز استان‌های پیشتاز بود.
محسنی بندپی با اشاره به شرایط خاص تهران گفت: در تهران به عنوان کلان شهر با تراکم جمعیت و تنوع فعالیت، میزان رفت و آمد زیاد می‌باشد که در این زمینه یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مترو است که فضای بسته آن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و پیشنهاد شد تا جایی که بتوان حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اداری کمتر شود که این پیشنهاد در جلسه عصر هیئت دولت بررسی می‌شود.
وی عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اضافه می‌شود ضمن اینکه کمک‌هایی صورت می‌گیرد تا اتوبوس‌هایی که به دلیل نداشتن قطعات و یا نقدینگی در پارکینگ هستند، وارد مدار فعالیت شوند تا رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اتوبوس‌ها محقق شود.
استاندار تهران در مورد باز شدن پاساژها خاطرنشان کرد: طبق نظر ستاد ملی مقرر شده تا پاساژها با رعایت شرایطی از جمله فعالیت تا ساعت ۱۸ عصر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند، به علاوه رستوران‌ها و مراکز تجمعی در پاساژ همچنان بسته می‌ماند.
کد مطلب: 127706
برچسب ها: استاندار تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *