۰
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۵

هشدار سازمان هواشناسی به آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز (۳۱ فروردین ماه) و احتمال رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد از خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز (۳۱ فروردین ماه) و احتمال رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد از خبر داد.
به گزارش ایلنا، براساس هشدار سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز ( ۳۱ فروردین ماه) در استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شمال کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، قم، قزوین، مرکزی، همدان، لرستان، غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط فردا (اول اردیبهشت ماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، شمال و غرب هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، قم، مرکزی، قزوین، البرز و تهران ادامه خواهد داشت.
تداوم این شرایط جوی روز سه‌شنبه (۲ اردیبهشت ماه) در جنوب فارس، بوشهر، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، برخی نقاط خراسان رضوی، شمال هرمزگان، غرب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.
روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد، شمال و شرق هرمزگان در معرض این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.
براساس هشدار سازمان هواشناسی بر اثر فعالیت این سامانه از امروز (۳۱ فروردین ماه) آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه می‌شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هشدار رنگ زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
کد مطلب: 127718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *