۰
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲

حمایت گروه ۷۷ از سازمان بهداشت جهانی

«گروه ۷۷ و چین» در بیانیه‌ای بر چندجانبه‌گرایی در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید و از سازمان جهانی بهداشت در این عرصه حمایت کردند.
«گروه ۷۷ و چین» در بیانیه‌ای بر چندجانبه‌گرایی در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید و از سازمان جهانی بهداشت در این عرصه حمایت کردند.
به گزارش ایرنا در بیانیه گروه ۷۷ و چین که شامگاه یکشنبه منتشر شد، با ابراز نگرانی عمیق از گسترش سریع همه‌گیری کووید-۱۹ به عنوان یکی از جدی‌ترین بحران‌های سلامت عمومی در تاریخ مدرن، اولویت نخست را حفظ جان‌ها اعلام شده است.
این بیانیه می‌افزاید: گروه ۷۷ به نقش اصلی سازمان جهانی بهداشت به رهبری دکتر تدروس ادهانوم مدیرکل آن واقف است و حمایت و تشکر کامل خود را برای عملکرد آن در فراهم کردن اطلاعات، راهنمایی‌های فنی، آموزش و دیگر کمک‌ها به کشورهای در حال توسعه برای یاری آنها در آماده سازی و پاسخگویی به این همه‌گیری اعلام می‌دارد.
گروه ۷۷ و چین ادامه داده‌اند: ما دیدگاه دبیرکل سازمان ملل متحد را به اشتراک می گذاریم که باید وحدت حاکم شود به گونه‌ای که جامعه جهانی بتواند با همبستگی برای متوقف کردن این ویروس و پیامدهای خرد کننده آن همکاری کند.
در این بیانیه تصریح شده است: جامعه بین‌الملل باید در تلاش‌های خود برای اطمینان از دسترسی به راهنمایی‌های علمی، آموزشی، تجهیزاتی، تجهیزات ضروری پزشکی و خدمات واقعی امدادی برای کشورهایی که بیشترین نیاز را دارند و در مناطقی که هنوز تاثیر کامل احساس می‌شود، متحد شوند.
گروه ۷۷ و چین از همه اعضای جامعه جهانی خواسته‌اند تا حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت حفظ کنند و در صورت امکان افزایش دهند.
این بیانیه ادامه می‌دهد: این سازمان با ماموریتی که از طرف کشورهای عضو سازمان ملل متحد به آن داده شده است، در حمایت از کشورهای در حال توسعه برای مقابله با بحرانی در مقیاس وسیع که به زدودن دستاوردهای حاصل از دهه‌های گذشته تهدید می کند، نقش اساسی و حیاتی دارد.
گروه ۷۷ یادآور شده است: ما دوباره بر لزوم تقویت همبستگی بین المللی و شراکت و همکاری چند جانبه در مبارزه با این بیماری که دشمن مشترک ما است، تاکید می‌کنیم.
رژیم آمریکا در روزهای گذشته برای سرپوش گذاشتن ناتوانی خود در مهار ویروس کرونا، انگشت اتهام را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و تصمیم گرفت تا بودجه آن را قطع کند.
مقامات سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای عضو، از نقش سازمان جهانی بهداشت در این برهه حساس در هماهنگی و مدیریت مبارزه جهانی با کووید-۱۹ تاکید کرده‌اند.
کد مطلب: 127741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *