۰
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷

امتحانات‌نهایی حضوری برگزار می‌شود

علیرضا کمرئی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اما ممکن است در سایر پایه ها نمره دهی بر اساس ارزشیابی توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود.
علیرضا کمرئی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اما ممکن است در سایر پایه ها نمره دهی بر اساس ارزشیابی توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی صبح امروز در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند شبکه دوم سیما حضور یافت و به پاسخ درباره برخی موارد آموزش مجازی و فعالیت شبکه شاد در مقطع متوسطه پرداخت.
وی با اشاره به اینکه تا امروز شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد اختلال در روند آموزشی ۸۰ درصد آموزش‌های دنیا شده است، گفت: در شرایطی که کرونا باعث شد تا آموزش مجازی حاکم شود، باید گفت دانش آموزان ره روش‌های سنتی آموزشی یعنی حضور در مدرسه عادت داشتند و گرچه آموزش مجازی نکته مثبت این روزها بود اما محروم ماندن بچه‌ها از فضای آموزش از نکات منفی اش بود. در هر صورت برنامه ریزی شد تا با وجود این محرومیت سال تحصیلی به اتمام برسد. از روش‌های متنوعی در این میان بهره گرفته شد.
کمرئی در ادامه به آموزش تلویزیونی از ۱۰ اسفند اشاره مرد و از پخش ۱۰۲۰ برنامه آموزشی تلویزیونی تا امروز خبر داد و بیان کرد: این آموزش در فرایند یادگیری مؤثر بوده است. آموزش‌های خودجوش معلمان در مدارس نیز مؤثر بوده است. برنامه‌های تلویزیونی بیش از ۹ میلیون بار از طریق تلوبیون بارگیری شده است اما برای انسجام بخشی به آموزش‌های مجازی شبکه شاد راه اندازی شد. این شبکه قادر است ۱۵ میلیون دانش آموز را در بحث آموزشی پوشش دهد.
معاون آموزش متوسطه گفت: در شبکه شاد ما مدرسه مجازی را داریم که مانند مدرسه حقیقی در آن زنگ ورزش و زنگ تفریح پیش بینی شده است. این فضا کاملاً ایمن است و تا کنون ۸۵ درصد مدارس کشور به آن پیوسته اند. باقی دانش آموزان که به دلیل نداشتن گوشی تلفن هوشمند یا دیگر مشکلات از دریافت آموزش مجازی محروم هستند نیز از طریق ارسال درس‌نامه، جزوات، کاربرگ و … توسط راهبران آموزشی و بعضاً دهیاران محلی پوشش داده شده اند.
کمرئی در ادامه به امتحانات اشاره کرد و گفت: تمرکز ما بر فرایند آموزش متمرکز است و تلاش داریم تا آموزش‌ها به نحو احسنت برای دانش آموزان ارائه شود. با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان، امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها (۱۱ پایه) ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود و امتحان حضوری برگزار نشود البته این در صورتی است که بنا به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند.
وی در خصوص کنکور گفت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند و تنها ۱۵ درصد از دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند البته آموزش و پرورش تمایل دارد که همین ۱۵ درصد نیز بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی به مراکز عالی راه یابند.
کد مطلب: 127812
برچسب ها: امتحانات نهایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *