۰
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸

مرگ و میر کرونا به یک سوم ۱۸روز قبل رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مرگ و میر کرونا را توانستیم به یک سوم ۱۸ روز قبل برسانیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مرگ و میر کرونا را توانستیم به یک سوم ۱۸ روز قبل برسانیم.
به گزارش ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با کمک پرستاران، به‌ورزان، تکنسین‌ها، کارشناسان، متخصصان علوم آزمایشگاهی و ...آمار مرگ و میر را به یک سوم 18 روز قبل برسانیم.
وی ادامه داد: آقای تدروس از جمهوری اسلامی ایران، برای برگزیدن شیوه غربالگری بیش از 70 میلیون جمعیت کشور که تاثیرات بسیار مهمی در کاهش بیماری، مرگ و میر و شکستن حلقه انتقال داشت، تشکر کردند.برای من و همکارانمان در این که در شرایط تحریم توانستیم این افتخار بزرگ را کسب کنیم و در عرصه جهانی به عنوان کشور موفق مطرح شویم بسیار جای افتخار است، اما از who خواستیم این تحریم‌های ظالمانه که به عنوان یک حلقه تنگ بر اقتصاد کشور است و به بخش سلامت کشور فشار می‌آورد، شکسته شوند و who در این روند تاثیر بگذارد.
وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ما و همکارانمان که در شرایط تحریم توانستیم این افتخار بزرگ را کسب کنیم و در عرصه جهانی به عنوان کشور موفق مطرح شویم بسیار جای افتخار است. اما از who خواستیم این تحریم‌های ظالمانه که به عنوان یک حلقه تنگ بر اقتصاد کشور و به بخش سلامت کشور فشار می‌آورد، شکسته شوند و who دراین روند تاثیر بگذارد.
نمکی افزود: همچنین از who خواستیم که در کشورهای منطقه برای توسعه زیرساخت‌ها و به خصوص ادغام فعالیت‌ها در نظام بهداشتی و درمانی کشور و همچنین UHC (پویش همگانی بهداشت و سلامت) گام های موثری بردارد.
وی بیان کرد: ما فردا یک نشست بزرگ داریم که کل وزرای بهداشت کشورهای جهان با ژنو به شکل ویدئو کنفرانس مرتبط خواهند شد. از هر منطقه‌ای از سازمان جهانی بهداشت که شش منطقه در کل جهان را دارد، یکی از وزرای کشورهای موفق به عنوان نماینده آن منطقه قرار است صحبت کند و گزارش دهد که انشالله این افتخار نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: بنده به عنوان یک سرباز کوچک جمهوری اسلامی انشالله بتوانم این گزارش را برای دیگر وزاری بهداشت کشورهای منطقه مطرح کنم و راز توفیق و پیشرفت کشورمان را در عرصه نظام سلامت و در مبارزه با کرونا بگویم.
کد مطلب: 127906
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *