۰
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸

آزمایش بالینی داروی کووید-۱۹در اسکاتلند

آزمایش بالینی یک دارو برای درمان آسیب‌های تنفسی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹به زودی در اسکاتلند آغاز می‌شود.
آزمایش بالینی داروی کووید-۱۹در اسکاتلند
آزمایش بالینی یک دارو برای درمان آسیب‌های تنفسی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹به زودی در اسکاتلند آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اسکاتلند قصد دارد به زودی نخستین آزمایش بالینی یک دارو را برای درمان آسیب شدید تنفسی و التهاب ریه بیماران مبتلا به کووید- ۱۹آغاز کند.
پژوهشگران "دانشگاه داندی" (University of Dundee) اسکاتلند در نظر دارند آزمایش‌هایی را برای بررسی یک داروی مهارکننده موسوم به "brensocatib" آغاز کنند تا با کمک آن به غلبه بر التهاب ناشی از کروناویروس در ریه بپردازند.
اگرچه عفونت ناشی از کووید- ۱۹در بیشتر افراد، سطح متوسطی دارد اما تا ۲۰درصد بیماران معمولا به التهاب ریه دچار می‌شوند و ممکن است برای تنفس، به ونتیلاتور نیاز داشته باشند.
این گروه پژوهشی قصد دارند در بخشی از پروژه توقف کووید- ۱۹، به بررسی قابلیت brensocatib در کاهش آسیب حاد ریه و برطرف کردن نیاز به ونتیلاتور بپردازند. آنها امیدوارند که این درمان بتواند به بیماران کمک کند تا مدت کوتاه‌تری به ونتیلاتور وابسته باشند و روزهای کمتری را در بیمارستان سپری کنند تا بدین ترتیب بار مسئولیت از دوش کادر درمان برداشته شود.
آزمایش‌هایی که تاکنون صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهند که brensocatib می‌تواند التهاب را در ریه افراد مبتلا به بیماری‌های حاد ریوی کاهش دهد؛ در نتیجه پژوهشگران امیدوارند که این دارو بتواند اثر مشابهی را نیز بر بیماران مبتلا به کووید- ۱۹داشته باشد.
پژوهشگران در نظر دارند تا در اوایل ماه مه، ۳۰۰ داوطلب را از ۱۰ بیمارستان‌ در سراسر انگلستان مورد بررسی قرار دهند. نیمی از داوطلبان این پروژه، علاوه بر مراقبت‌های استاندارد بیمارستان، brensocatib را نیز دریافت خواهند کرد اما نیم دیگر داوطلبان فقط مسکن دریافت می‌کنند.
"جیمز چالمرز" (James Chalmers)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: آمار بالای بیمارانی که به ونتیلاتور و مراقبت شدید نیاز دارند، می‌تواند از عوامل افزایش مرگ و میر در سراسر جهان باشد. ما امیدواریم که brensocatib بتواند به کاهش میزان مرگ و میر و نهایتا توقف کووید- ۱۹کمک کند.
وی افزود: جامعه پزشکی پیشتر هرگز با چنین شرایط پیش‌بینی نشده‌ای برای ارائه درمان رو به رو نشده بود. ما امیدواریم که به کار بردن این دارو در شرایطی که هیچ درمان مورد تاییدی وجود ندارد، بتواند به کاهش آسیب‌های ناشی از کووید- ۱۹کمک کند.
کد مطلب: 128011
برچسب ها: ویروس کرونا دارو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *