۰
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰

اجرای پروژه بهسازی خیابان آقایاری

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام خبر اجرای پروژه بهسازی خیابان آقایاری در منطقه ۱۷، تصریح کرد: اولویت به حضور افراد پیاده و تسهیل رفت و آمد مشتریان واحدهای تجاری و دستفروش‌ها، زیباسازی، نظم بخشی و بهبود وضعیت کالبدی مسیر با اجرای کفسازی یکپارچه و عرض بیشتر در اختیار عابر پیاده، تکمیل روشنایی و نورپردازی و ترمیم کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در طول محور، مهمترین مزیت‌های اجرای این پروژه از دیدگاه استفاده کنندگان، ساکنان و کسبه این محله عنوان شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام خبر اجرای پروژه بهسازی خیابان آقایاری در منطقه ۱۷، تصریح کرد: اولویت به حضور افراد پیاده و تسهیل رفت و آمد مشتریان واحدهای تجاری و دستفروش‌ها، زیباسازی، نظم بخشی و بهبود وضعیت کالبدی مسیر با اجرای کفسازی یکپارچه و عرض بیشتر در اختیار عابر پیاده، تکمیل روشنایی و نورپردازی و ترمیم کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در طول محور، مهمترین مزیت‌های اجرای این پروژه از دیدگاه استفاده کنندگان، ساکنان و کسبه این محله عنوان شده است.
به گزارش ایسنا، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که محله جلیلی در محدوده منطقه ۱۷ شهرداری تهران، از شمال به خیابان‌های قدیر قدرتی و نیک نفس، از جنوب به راه آهن تهران اهواز، از شرق به خیابان‌های بهبودی و داود سلامت و از غرب به خیابان فتحی منتهی می شود، یادآور شد: محله جلیلی یکی از محلات قدیمی به شمار می رود که فرسودگی بافت شهری و عرض کم معابر آن در آن باعث تراکم بالای جمعیتی و عدم امکان احداث مراکز خدماتی از قبیل درمانی، خدمات شهری، خدمات آموزشی و فرهنگی شده است.
وی افزود: مهمترین راسته فعالیتی در محله جلیلی، محور آقایاری است که به واسطه وجود فعالیت‌های تجاری خُرد و حضور دستفروش‌ها، کارکردی محلی و ناحیه‌ای دارد و از اهمیت ویژه‌ای در این محله و محلات پیرامون برخوردار است.
علی اکبری ادامه داد: وضعیت کالبدی نامناسب خیابان و پیاده روهای کم عرض، مناسب نبودن فضای توقف و استراحت کوتاه مدت اهالی و مراجعان در خیابان، عدم وجود روشنایی مناسب و امکان پیاده روی که از جمله زیرساخت های لازم امنیت گذر هستند، عدم دسترسی به فضای بازی و تفریح کودکان، رسیدگی و سامان دادن وضعیت دستفروش ها با توجه به احساس نیاز اهالی به حضور رونق بخش آنها، ترافیک سنگین و تردد دشوار به واسطه کاربری های تجاری، استقرار دستفروش ها و مشکلات مربوط به پارکینگ های حاشیه ای از جمله مهمترین مشکلات این محله از دیدگاه استفاده کنندگان، ساکنان و کسبه محله می باشد.
وی افزود: طراحی و اجرای پروژه بهسازی این محور به طول ۶۰۰ متر و عرض وضع موجود ۷ تا ۱۰ متر – طرح تفصیلی ۱۲ متر – با هدف پیاده مداری آن در سال ۹۸ در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت.
بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، علی اکبری تاکید کرد: هم اکنون بهسازی مقطع میدان جلیلی تا چهارراه پناهی (خیابان رسول زاده) شامل کف سازی محور با اولویت حرکت پیاده و به ویژه کم توانان و تجهیز مبلمان شهری مورد نیاز در مسیر با طول حدود ۲۰۰ متر و عرض ۱۰ متر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.
کد مطلب: 128099
برچسب ها: سازمان نوسازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *