۰
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

عربستان کاهش تولید نفت را آغاز کرد

به گفته یک مقام آگاه سعودی، شرکت آرامکوی این کشور از اوایل این هفته و در آستانه اول ماه می، موعد آغاز کاهش تولید نفت گروه اوپک پلاس، کاهش تولید خود را آغاز کرده است.
به گفته یک مقام آگاه سعودی، شرکت آرامکوی این کشور از اوایل این هفته و در آستانه اول ماه می، موعد آغاز کاهش تولید نفت گروه اوپک پلاس، کاهش تولید خود را آغاز کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل بلومبرگ، یک مقام عربستانی که نخواست نامش فاش شود گفت، آرامکو کاهش تولید خود از رقم حدود 12 میلیون بشکه در روز را برای رسیدن به رقم 8.5 میلیون بشکه در روز آغاز کرده است. پیشتر کشورهای کویت، الجزایر و نیجریه از آغاز زودهنگام کاهش تولید نفت خود خبر داده بودند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که مجموعا 23 کشور تولیدکننده نفت را تشکیل می دهند در ماه جاری میلادی توافق کردند که در تلاش برای به توازن رساندن بازار از ابتدای ماه می 10 درصد از عرضه جهانی نفت بکاهند. هرچند میزان کاهش تولید نفت این کشورها به رقم بی سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، اما با توجه به افت 30 درصدی تقاضای جهانی، افت قیمت نفت هنوز متوقف نشده است.
این منبع مطلع گفت، آرامکو احتمالا اندکی پیش از اول ماه می به سطح تولیدی که عربستان در قالب توافق کاهش تولید متعهد شده دست خواهد یافت. این نشان می دهد که شرکت آرامکو برای کاهش تولید خود به چند روز زمان نیاز دارد.
3 روز پیش کویت نیز اعلام کرده بود که کاهش تولید نفت خود را آغاز کرده زیرا در مورد وضعیت فعلی بازار احساس مسئولیت می کند. الجزایر هم این هفته اعلام کرد که کاهش عرضه نفت خود را به صورت فوری آغاز می کند. در عین حال نیجریه هم طرح های خود برای کاستن از تولید خود قبل از ابتدای ماه می را اعلام کرده زیرا این کشور دیگر مخازن خالی برای ذخیره سازی نفت خود ندارد.
کد مطلب: 128154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *