۰
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶

اپلیکیشن "شاد" به تجدیدنظر نیاز دارد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های آموزش از راه دور باید برای همه به طور یکسان فراهم باشد تا مطمئن باشیم عدالت آموزشی رعایت می‌شود.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های آموزش از راه دور باید برای همه به طور یکسان فراهم باشد تا مطمئن باشیم عدالت آموزشی رعایت می‌شود.
محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتقاد برخی از والدین دانش آموزان مبنی بر در دسترس نبودن اپلیکیشن آموزشی "شاد"، اظهار کرد: استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای مجازی به عنوان مکملِ امر آموزش قابل قبول است، اما هیچ وقت فضای مجازی جای آموزش اصلی را نخواهد گرفت. منتها نکته حائز اهمیت این است که زیرساخت‌های آموزش از راه دور برای همه باید به طور یکسان فراهم باشد تا مطمئن باشیم عدالت آموزشی رعایت می‌شود.
وی افزود: در بحث اپلیکیشن برنامه "شاد" که وزارت آموزش و پرورش تأکید زیادی روی آن دارد حقیقت این است که انتقادات زیادی در خصوص این برنامه شده است و بسیاری از خانواده‌ها توان خرید گوشی اندروید را ندارند یا خیلی از مناطق اینترنت ضعیف است یا خط نمی‌دهد به طوری که معلمان هم سردرگم شده‌اند که چگونه برنامه آموزشی خود را پیش ببرند.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر در دسترس نبودن این اپلیکیشن برای همه دانش آموزان با توجه به دلایلی که ذکر شد و چند برابر شدن کار معلمان، مقوله پرورشی هم مغفول مانده است چراکه در فضای مجازی نمی‌توان روی بحث پرورشی کار زیادی کرد.
ابطحی گفت: معتقدم اپلیکیشن شاد نتوانسته رضایت همه دانش آموزان و خانواده‌ها را جلب کند و باید یک تجدیدنظر کلی در این خصوص انجام شود. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم به طور جدی پیگیر این موضوع بوده است و در این باره در مجلس هم تذکر داده شد. متأسفانه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نه مجلس می‌تواند کار چندانی انجام دهد و نه آموزش و پرورش.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و باز شدن بسیاری از اصناف بهتر است مدارس هم باز شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش آموزان به مدارس بروند. به هر حال این مشکل را آموزش و پرورش باید جدی بگیرد و به دنبال حل مشکلات آموزشی دانش آموزان باشد.
کد مطلب: 128233
برچسب ها: مجلس اصفهان شاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *