۰
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۴
معاون وزیر صمت:

تمام مطالبات کشاورزان امروز پرداخت می‌شود

معاون وزیر صمت اعلام کرد که از ‌۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه هم امروز سه شنبه پرداخت می‌شود.
معاون وزیر صمت اعلام کرد که از ‌۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه هم امروز سه شنبه پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان است که از این میزان، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه هم سه شنبه ۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود.
معاون وزیر صمت گفت: با همت کشاورزان، تداوم بارندگی‌ها در فصل بهار و نبود تنش دمایی پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۴ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم که از این میزان، حداقل حدود ۱۰ و نیم میلیون تن را دولت به صورت تضمینی از کشاورزان می‌خرد.
وی با بیان اینکه مصرف گندم کل کشور در سال حدود ۱۱ میلیون تن است، گفت: با توجه به ذخایری که وجود دارد، امسال هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیاز داخل نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: اکنون حدود ۱۸ میلیون تن ظرفیت سیلوی استاندارد غلات را در کشور داریم که برای نیاز داخل کافی است، اما در برخی مناطق به ویژه در جنوب خوزستان و ایلام شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم کردیم تا از نظر پراکندگی سیلوها هم وضعیت ما بهتر شود.
سیف اضافه کرد: نظام لجستیکی را مبتنی بر تولید داخل طراحی کردیم و گندم، بیشتر در محل‌های مصرف، نگهداری می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت خریدهای تضمینی گفت: همه زنجیره، خرید، حمل و نقل و ذخیره سازی گندم تحت پوشش دولت است و هر گونه خرید، حمل و نگهداری آن بدون درج در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ممنوع است.
وی اضافه کرد: امسال دولت گندم معمولی را با قیمت هر کیلو گرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان از کشاورزان می‌خرد.
 
کد مطلب: 128273
برچسب ها: وزارت صمت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *