۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۲

سوء استفاده از احساسات مردم و امامزاده سازی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به سوءاستفاده برخی نااهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد.
 این مرجع تقلید، شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، احیای آثار امامزادگان را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر این‌که «بقاع متبرکه و امامزادگان باید هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ معنوی احیا شوند» نسبت به سوءاستفاده برخی نااهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد.
وی افزود: برخی از افراد با توجیهاتی از جمله این‌که "ما خواب دیده‌ایم"، به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امامزاده سازی هستند؛ باید مراقب این‌ها بود.
این مرجع تقلید تضعیف اعتقادات مردم را یکی از تبعات این امر دانست و تاکید کرد: باید به شدت جلوی سوءاستفاده کنندگان از احساسات مردم گرفته شود؛ مردم در این باره از ما سؤال کرده‌اند و ما هم پاسخ آن‌ها را داده‌ایم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی، برگزاری همایش‌هایی به منظور معرفی امامزادگان را مهم و ارزنده توصیف و با بیان این‌که «همایش‌ها و سمینارها باید خروجی و نتایج مشخصی به همراه داشته باشد» تاکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی مناسبی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شود تا این اماکن به قطب‌ها و کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «اسناد امامزادگان فاقد شجره‌نامه نیز باید از وضعیت مبهم خارج شود» اظهار کرد: باید دلایل کثرت وجود امامزادگان در ایران، برای مردم بیان شود تا همگان بدانند ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شدیدا علاقه‌مند بوده و هستند.
وی در ادامه با اشاره به انتشار اخباری درباره تخریب قبرستان‌های موجود در سطح شهر قم گفت: دفن نکردن اموات جدید در قبرستان‌هایی که در وسط شهر قرار دارد، یک مساله است؛ اما تخریب قبور درست نیست و نباید بدون توجه به جوانب مختلف کار، اقدامی صورت گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، گفت: ما برای موفقیت شما دعا می‌کنیم و امیدواریم کاری کنید که مرضی امام زمان(عج) باشد.
کد مطلب: 12839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *