۲
۰
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

۱۹۰ تنها سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت است

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام کرد که پیش از این سامانه‌های رسیدگی به شکایات در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو به صورت پراکنده بودند، اما در حال حاضر همه این موارد در سامانه ۱۹۰ ادغام شده است.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام کرد که پیش از این سامانه‌های رسیدگی به شکایات در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو به صورت پراکنده بودند، اما در حال حاضر همه این موارد در سامانه ۱۹۰ ادغام شده است.
به گزارش ایلنا، محمد حسین حیدری در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر گفت: سامانه ۱۹۰ تحت پوشش مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند با سامانه پاسخگویی به شکایات ارتباط داشته باشند و سوالات، انتقادات، شکایات و پیشنهادات‌شان را در حوزه‌های اورژانس، بهداشت، ‌درمان، مسائل دارویی، تعرفه خدمات سلامت و در نهایت از طریق داخلی شماره شش در حوزه کرونا مطرح کنند و با کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و طی هفت روز هفته ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: پیش از این سامانه‌های هر حوزه به صورت پراکنده بودند. به عنوان مثال سامانه ۱۴۹۰ در حوزه غذا و دارو، ۱۵۹۰ در حوزه اورژانس و درمان و ۱۶۹۰ هم در حوزه بهداشت اقدام می‌کرد، ‌اما همه این موارد در سامانه ۱۹۰ ادغام شد. البته با توجه به تغییراتی که در سامانه اتفاق افتاد، ‌آن شماره‌های پراکنده را لغو کردیم و آن را اطلاع‌رسانی کردیم، اما باز هم پیگیری می‌کنیم تا شرایطی مهیا شود تا اگر مردم تمایل داشتند از آن شماره‌ها هم استفاده کنند، بتوانیم لینک را برقرار کنیم.
حیدری با بیان اینکه کال سنتر (مرکز تماس) وزارت بهداشت به دلیل ایجاد سامانه جدید، تغییر کرده است و به همین دلیل سایر شماره‌ها حذف شدند و شماره ۱۹۰ به عنوان سامانه واحد پاسخگویی به شکایات اقدام می‌کند. با این حال همین امروز پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم به صورت موقت استفاده از سایر شماره‌ها را هم داشته باشیم تا زمانیکه اطلاع‌رسانی بیشتری اتفاق افتد و مردم عادت کنند تا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و بتوانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای ارائه شکایات و طرح مشکلات‌شان در حوزه سلامت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، گفت: وقتی با شماره ۱۹۰ تماس می‌گیرند، می‌توانند با پیش‌شماره‌هایی که اعلام می‌شود به حوزه مورد نظرشان متصل شوند؛ به طوری که پیش شماره یک مربوط به اورژانس، دو مربوط به بهداشت، ‌سه به درمان، ‌چهار حوزه دارویی و داروهای کمیاب، پنج خدمات تعرفه سلامت در حوزه پرداختی به بیمارستان‌ها و ... و در نهایت شش برای بیان مشکلات در حوزه کرونا است که مردم می‌توانند مسائل‌شان را مطرح کنند و ما حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به آنها پاسخ می‌دهیم.
کد مطلب: 128449
برچسب ها: وزارت بهداشت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


توکلی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام  ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم اما متاسفانه عدالت که وجود نداره هیچ اون چیزی هم که حق و حقوقت بوده هم ازت میگیرن . همسر بنده تابستان سال ۹۸ در آزمون دانشکده علوم پزشکی خراسان  شمالی شهرستان اسفراین هردو مرحله آزمون و مصاحبه نهایی نمره قبولی را کسب نموده و جواب قبولی هم اومده تو سایت زدن قرار بوده بعد از یک ماه تو دانشگاه شهرمون بره سرکار ؛ حتی شیرینی استخدام شدن هم دادن به اطرافیان؛ ولی متاسفانه پیگیر شدن از نیروی انسانی دانشکده ؛بهش گفتن ما اصلا نیرو نخواستیم . همسر بنده بعد از این قضیه کسالت شدیدی از لحاظ روحی داشتند . از شدت بی عدالتی و جهت اشتغال ما تو این شهر نماندیم الان توی ورامین زندگی می کنیم و دنبال کار هستند . تا علوم پزشکی استان و تهران برای اعتراض رفتیم گفتن حقتون خوردن و یک نفر دیگر جایگزین کردن . لطفا برای این نوع بی عدالتی ها جرائمی تصویب نمایید تا کسی جرات اعمال چنین تخلفاتی نداشته باشد . ۰۹۱۵۸۸۷۴۱۵۵ هشمتی و توکلی
سعید صادقی
Iran, Islamic Republic of
با سلام اینجانب اتباع خارجی هستم و داوطلب آزمون سراسری
از آنجا که طبق اعلامیه سنجش همه داوطلبان کنکور سراسری ضروریست به سایت salamat.gov.ir رفته و فرم خودارزیابی کرونا را تکمیل نمایند, اتباع خارجی به دلیل نداشتن شماره ملی توانایی تکمیل این فرم را ندارند , من این مشکل را از سازمان سنجش پرسیدم و پاسخ دادند از وزارت بهداشت سوال کنم. لطفا راهنمایی کنید. لازم به ذکر است در کارت آمایش اینجانب هر گونه شماره از جمله شماره اختصاصی اتباع, شماره شناسایی و... را وارد نمودم اما موفق به ورود نشدم. با سپاس