۰
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۰

بعد از ETF به سراغ سهام عدالت میرویم

وزیر اقتصاد اظهار داشت: برنامه ریزی این است که بعد از اولین صندوق ای تی اف به سراغ سهام عدالت می‌رویم و بعد از اعلام توزیع سهام اولین صندوق، سهام شرکتهای بعدی را آماده می‌کنیم.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: برنامه ریزی این است که بعد از اولین صندوق ای تی اف به سراغ سهام عدالت می‌رویم و بعد از اعلام توزیع سهام اولین صندوق، سهام شرکتهای بعدی را آماده می‌کنیم.
به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در واقع همکاری نزدیک باعث صدور دستور رهبری برای آزادسازی سهام عدالت شد. بسیاری از افراد شغل خود را از دست دادند و آزادسازی سهام عدالت فرجی برای آنها است.
وی ادامه داد: بازار سرمایه با اقبال قابل توجهی مواجه است. یک اتفاقی افتاده است و همه به این مامن پناه می‌آورند و ما نیز از این شرایط استقبال می‌کنیم. در سهام عدالت و صندوق واسطه گری مالی 430 هزار میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه کرده است.
وزیر اقتصاد در مورد صندوق های واسطه گری بعدی گفت: برنامه ریزی این است که بعد از اولین صندوق ای تی اف به سراغ سهام عدالت می رویم و بعد از اعلام توزیع سهام اولین صندوق، سهام شرکتهای بعدی را آماده می کنیم.
دژپسند افزود: از آنجایی که تخفیفات قابل توجهی ارایه می‌شود، می‌خواهیم تمام آحاد و اقشار مردم از آن بهره مند شوند و از مدیریت بخشی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی استفاده می کنیم تا به همه اطلاع رسانی شوند که نسبت به استفاده از این فرصت اقدام کنند.
وی یادآور شد: در مرداد ماه سال گذشته به صورت بلوکی سهام عرضه کردیم و از این 6 شرکت هیچ کدام با استقبال مواجه نشد بنابراین امکان عرضه بلوکی وجود ندارد، ما به دنبال برقراری عدالت هستیم و از طریق واگذاری بلوکی این امر ممکن نیست.
وی افزود: 23 هزار میلیارد تومان ارزش صندوق است که با تخفیفات به 16 هزار میلیارد تومان می‌رسد و دو ماه بعد آزادسازی این سهام صورت می‌گیرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدیریت دولتی صندوق در یک دوره گذار است، افزود: قانون بودجه امسال این اجازه را به ما داد تا برای یک دوره مدت داری مدیریت صندوق دولتی باشد چراکه این اولین تجربه دولت و کشور است.
دژپسند ادامه داد: اعداد و ارقام بودجه در پایه پیش‌بینی است چنانکه امروز با افتخار می‌گویم درآمد های مالیاتی با 102 درصد محقق شده است. از این رو 61 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از مولدسازی دارایی دولت داریم و این افتخار است که این درآمد وارد خزانه می‌شود. قانون اجازه داده است که این درآمدها را افزایش دهیم.
وزیر اقتصاد در مورد محل مصارف درآمدهای حاصل ارز این واگذاری‌ها گفت: محل خرج آن جزو منابع بودجه است. گاهی اوقات بسیار فانتزی فکر می‌کنیم؛ در شرایطی که بودجه بدون نفت را تجربه می‌کنیم، کرونا مانع از فعالیت‌های تجاری شده و تحریم ما را تحت تاثیر قرار داده باید به دنبال تامین منابع مالی جدید باشیم که این روش آثار تورمی ندارد.
وی در مورد روش‌های آزادسازی سهام عدالت گفت: روش مستقیم این است که مدیریت سهام را خود فرد عهده‌دار می‌شود اما در روش واگذاری وکالتی به شرکت سرمایه‌گذاری استان، مدیریت سهام و سهام گردانی را به هر دلیلی به نهاد ایمن واگذار می‌شود.
کد مطلب: 128583
برچسب ها: سهام عدالت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *