۰
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴

وضعیت ترافیک پایتخت مطلوب نیست

رئیس پلیس پایتخت از مردم خواست که ضمن عدم انجام سفرهای غیر ضرور، پلیس را در مدیریت ترافیک کمک کند.
رئیس پلیس پایتخت از مردم خواست که ضمن عدم انجام سفرهای غیر ضرور، پلیس را در مدیریت ترافیک کمک کند.
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی درحاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع تنی چند از خبرنگاران ، در خصوص وضعیت تردد در معابر شهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی مخالف استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم و می بایست مردم از خودروی شخصی استفاده کنند. اما توقع و انتظار ما از مردم این است که رعایت کنند، چرا که حالا دانشگاهها و مدارس تعطیل است و ترافیک باید خیلی کم باشد، در حالی که وضعیتی که ما می بینیم مطلوب نیست.
وی با بیان این که ما موافق کاهش حضور مردم  در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم اما توقعمان نیز این است که مردم از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند افزود: چندی پیش پیشنهادی مطرح شد که ازساعت ۸ صبح تا ۱۶ طرح ترافیک اجرا شود که ما موافق نبودیم چرا که هنوز این ویروس به ویژه در تهران با توجه به تراکم جمعیت عادی نشده است، اما به نظر می رسد برخی سفرها نیز غیر ضرور است و این در حالیست که همکاران ما صبح تا شب درگیر هدایت این ترافیک سنگین هستند و مردم باید به ما کمک کنند تا وضعیت ترافیکی  بهبود یابد.
رییس پلیس پایتخت در مورد علت حضورش در جلسه شورای شهر به مصوبه ۱۱ ساله پیش شورای عالی امنیت کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، کلانتری های تهران باید به ۲۰۰ عدد برسد و شهرداری تهران نیز در بحث تامین زمین و ساخت کلانتری موظف به همکاری شده بود که من از پیش از عید مکاتباتی با شهردار تهران و رئیس شورای شهر داشتم که از من خواسته شد به صحن بیایم و دلایلم را تشریح کنم.
وی افزود: امروز در گزارشی که ارائه کردم تاکید داشتم که با همین امکانات در اکثر شاخص ها نمره خوبی دریافت کردیم اما برای آنکه بتوانیم به مردم خدمات بهتر ارائه کنیم باید امکانات بهتری داشته باشیم.
وی با بیان این که در گام اول باید ۴۰ کلانتری اضافه شود گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری تهران است که اگر یک درصد آن به مساله امنیت اختصاص داده شود می توانیم اقدامات بهتری داشته باشیم .
سردار رحیمی در خصوص گلایه مندی مردم از افزایش حضور معتادان متجاهر در شهر گفت: مردم از این مساله گله مند هستند و باید امکانات شهر تهران را بسیج کنیم و می بینید که درشهرداری، ۲۲ مرکز بهاران داریم که در فرایند بازپروری قرار دارند و می توانیم از آنها استفاده بهتری کنیم و من به اقداماتی که دراین مراکز انجام می گیرد انتقاد دارم چرا که معتادین شب درآنجا می خوابند،غذایی می خورندو مجددا صبح در خیابان رها می شوند که این مشکلی را حل نمی کند. اما اگر این اقدام را با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر در فرایند بازپروری استفاده کنیم حداقل مشکلات معتادان متجاهر حل می شود.
کد مطلب: 128618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *