کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۹۹ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه

14 ارديبهشت 1399 ساعت 16:06

رییس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه می‌گوید تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد ترکیه ضربه‌ای بسیار بزرگ از کاهش تعداد توریست‌های خارجی خورده است.


رییس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه می‌گوید تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد ترکیه ضربه‌ای بسیار بزرگ از کاهش تعداد توریست‌های خارجی خورده است.
سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ترکیه در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را بر پایه صنعت توریسم و پذیرش مسافران خارجی بنا کرده است و از این طریق سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد.
به گفته وی، در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورهای جهان صنعت توریسم ضربه‌ای جدی خورد و اقتصاد ترکیه نیز تحت تاثیر همین موضوع با مشکلات جدی مواجه شده است.
رییس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه با اشاره به آمار جدید وزارت گردشگری ترکیه تشریح کرد: طبق این آمار تعداد گردشگران خارجی که در سه ماهه ابتدایی سال جاری به ترکیه آمده‌اند بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و بعضی از کشورها عملا سفر خود به این کشور را متوقف کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد که شهروندان بلغارستان، انگلستان و گرجستان اصلی‌ترین گروه مسافران خارجی ترکیه در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی بوده‌اند.
ابراهیمی با بیان این‌که سالانه چند میلیون مسافر ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا عملا این سفرها متوقف شده و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سفر ایرانی‌ها به این کشور بیش از ۹۹ درصد کاهش یافته است و آن گروه محدود نیز نه به منظور گردشگری که احتمالا برای پیگیری کارهای اقتصادی خود به ترکیه رفته‌اند.
وی ادامه داد: در کنار ایران مسافران کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز عملا در این ماه‌ها سفرهای خود را به ترکیه متوقف کردند و در صورت تداوم این شرایط اقتصاد این کشور با ضربه جدی مواجه خواهد شد.
به گفته رییس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه، بسیاری از هتل‌های ترکیه از دولت این کشور درخواست کمک کرده‌اند و در کنار آن مقاصد گردشگری ترکیه به دنبال آن هستند تا با تماس با مسافران؛ به جای بازگرداندن پول برای هفته‌ها یا ماه‌های آینده برای آنها برنامه سفر بگذارند که تاکنون موفقیت چندانی نیز به دست نیاورده‌اند.
به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی برنامه‌های گردشگری خود را متوقف می‌کنند و در این زمینه ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی و همچنین کشورهایی که اقتصاد خود را بر پایه توریسم بنا کرده‌اند، با ضربه جدی مواجه شده‌اند.


کد مطلب: 128628

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/128628/کاهش-۹۹-درصدی-سفر-ایرانی-ها-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir