۰
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹

چین اظهارات پامپئو را "بلوف" خواند

روزنامه گلوبال تایمز در سرمقاله خود وزیر خارجه آمریکا را به دلیل اتهامات بی پایه و اساس‌اش به چین به شدت مورد انتقاد قرار داد.
چین اظهارات پامپئو را "بلوف" خواند
روزنامه گلوبال تایمز در سرمقاله خود وزیر خارجه آمریکا را به دلیل اتهامات بی پایه و اساس‌اش به چین به شدت مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش ایسنا، این روزنامه حزب حاکم چین نوشت: بهتر است پامپئو به اصطلاح مدارک خود را برای جهان و بخصوص جامعه آمریکا رو کند.
پامپئو گفته بود اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آزمایشگاه به شدت امنیتی ووهان چین منشا پاندمی کروناویروس است.
گلوبال تایمز در ادامه آورده است: حقیقت این است که پامپئو هیچ مدرکی ندارد و فقط بلوف می‌زند.  از آنجا که کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در جریان است دولت ترامپ استراتژی منحرف کردن افکار عمومی از ناتوانی خود در مبارزه با این پاندمی را در دستور کار قرار داده است. روشن است که هدف آنها مقصر دانستن چین برای این پاندمی است با این توجیه که منشا کووید 19 چین است.
این روزنامه نوشته است: این اظهارات نادرست و بی‌منطق سیاستمداران آمریکایی بیش از پیش برای مردم روشن ساخته که هیچ مدرکی وجود ندارد. این به اصطلاح نشست ویروس از آزمایشگاه ووهان بطور کل دروغ است. سیاستمداران آمریکایی سعی دارند تقصیر را به گردن دیگران بیندازند، رای دهندگان را فریب بدهند و در حالیکه تلاش‌هایشان در مبارزه با کرونا شکست خودره چین را مقصر بدانند.
دولت ترامپ مدعی است مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کووید 19 آزمایشگاه ووهان چین بوده است. چین این مساله که این ویروس از این آزمایشگاه به بیرون درز کرده باشد را رد می‌کند و سازمان بهداشت جهانی معتقد است کرونا ویروس منشا انسانی ندارد.  
کد مطلب: 128708
برچسب ها: پامپئو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *