۰
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴

ورود ترکیه به مرحله جدید مبارزه با کرونا

دولت ترکیه دو ماه پس از تشخیص کرونا در این کشور ضمن اعلام تحت کنترل گرفتن شیوع این ویروس، اعلام کرد که ترکیه وارد مرحله جدیدی از نبرد با کرونا شده است.
دولت ترکیه دو ماه پس از تشخیص کرونا در این کشور ضمن اعلام تحت کنترل گرفتن شیوع این ویروس، اعلام کرد که ترکیه وارد مرحله جدیدی از نبرد با کرونا شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه دو ماه پس از تشخیص اولین مورد ابتلا به کرونا در خاک این کشور اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل گرفته است و اقدام به ارائه‌ی دستورالعمل‌های جدید به منظور فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و بازگشایی مجدد کسب و کارها خواهد کرد.
ترکیه یکی از کشورهایی با بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جهان است اما آمار جان‌باختگان در این کشور به مراتب پایین‌تر از کشورهای اروپای غربی و ایالات متحده است. دولت ترکیه هم‌اکنون به دنبال بازگشایی تدریجی بخش‌های اقتصادی است.
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: شیوع کروناویروس در حال حاضر در ترکیه تحت کنترل در آمده است. هدف ما این است که در مرحله بعدی این ویروس را از بین ببریم. ما روش جدیدی از زندگی را در پیش داریم.
وی هم‌چنین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شورای علمی دولت دستورالعمل‌هایی را به صاحبان مشاغل ابلاغ می‌کند تا بر اساس آن فعالیت‌هایشان را از سر گیرند و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ را برای جلوگیری از موج دوم موارد ابتلا به کرونا در کشور مد نظر قرار دهند.
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ترکیه به بیش از ۱۳۱ هزار تن رسیده است؛ در حالی که شمار قربانیان کرونا در این کشور ۳ هزار و ۵۸۴ تن است که در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی و ایالات متحده سرانه نسبتاً کمتری داشته است.
وزیر بهداشت ترکیه هم‌چنین اعلام کرد که ظرفیت انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا در این کشور افزایش یافته است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرده بود که ترکیه شروع به کاهش محدودیت‌های قرنطینه و اقدامات مهارکننده‌ ویروس کرونا کرده است و از مسافرت‌های بین شهری در هفت استان جلوگیری به عمل نخواهد آمد.
وی هم‌چنین گفته بود که از تاریخ ۱۱ ماه مه مراکز خرید، آرایشگاه‌ها و برخی از فروشگاه‌ها مجاز به فعالیت خواهند بود؛ به شرط آن که طبق قوانین و مقررات ابلاغی عمل کنند. دانشگاه‌ها نیز از ۱۵ ژوئن بازگشایی خواهد شد و هم‌چنین فعالیت همه‌ کارخانه‌های اصلی خودروسازی ترکیه از ۱۱ ماه مه از سر گرفته می‌شود.
کد مطلب: 128880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *