۰
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه در پی رشد کمتر از حد انتظار ذخایر آمریکا و بهبود واردات نفت چین، افزایش یافت اما ناظران بازار پیش‌بینی کردند که رشد قیمتها به دلیل اشباع عرضه و ضعیف ماندن تقاضا، محدود خواهد شد.
قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه در پی رشد کمتر از حد انتظار ذخایر آمریکا و بهبود واردات نفت چین، افزایش یافت اما ناظران بازار پیش‌بینی کردند که رشد قیمتها به دلیل اشباع عرضه و ضعیف ماندن تقاضا، محدود خواهد شد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش بیش از دو درصدی در روز چهارشنبه، چهار سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۴ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ریزش چهار درصدی در روز گذشته، با سه سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۹ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.
طبق محاسبات رویترز بر مبنای آمار گمرکی چهار ماه نخست امسال چین، واردات نفت چین در آوریل افزایش یافته و به ۱۰.۴۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۹.۶۸ میلیون بشکه در روز در مارس رسید. همچنین در حالی که انتظار می رفت مجموع صادرات چین افت چشمگیری پیدا کند، افزایش نشان داد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش داشته و به میزان ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است. این رقم کمتر از ۷.۸ میلیون بشکه رشد ذخایر نفت بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. اما ذخایر بنزین در پی کاهش محدودیتهای قرنطینه برخی ایالتهای آمریکا و افزایش تردد خودروها، کاهش داشت.
موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: جدیدترین آمار ذخایر آمریکا حاکی از آن است که پس از چند هفته فاجعه آمیز، فشار روی بازار نفت آمریکا رو به کاهش است اما ما بروز مشکلات بیشتر در هفته های آتی را منتفی نمی دانیم.
بر اساس گزارش رویترز، اگرچه قیمتها از اواخر آوریل که برخی از کشورها تسهیل محدودیتهای قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را آغاز کردند، رشد چشمگیری پیدا کرده اند اما همچنان نفت زیادی در مخازن وجود دارد که به معنای نابرابری میان تقاضا و عرضه است.
در این بین، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، هنوز به مشتریانش درباره محدودیتهای صادرات نفت اطلاع نداده است و این امر ممکن است به منزله آن باشد که عراق هنوز برای عمل به کاهش تولیدی که طبق توافق اوپک پلاس متعهد شده است انجام دهد، در کشمکش است.
اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده اند از اول ماه مه در واکنش به افت شدید تقاضای اقتصادهای کرونا زده و با هدف تثبیت قیمتها، تولیدشان را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
کد مطلب: 128887
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *